Rate this post

به گزارش عاشق وب ارزش سهام اسنپ بعد از اخطار مدیرعامل این شرکت درباره تأثیر منفی مقررات جمع آوری دیتای اپل و محدودیتهای زنجیره تأمین جهانی بر هزینه تبلیغاتی، بیشترین سقوط را از ماه مه سال ۲۰۱۸ تجربه نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، ارزش سهام اسنپ ۲۲ درصد ریخت و حدود ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت که حالا در حدود ۹۵ میلیارد دلار قرار دارد، پاک کرد. دورنمای محتاطانه ای که از جانب اسنپ چت عنوان شد، بر سایر همتایان این شرکت که به درآمدهای تبلیغاتی متکی هستند نظیر آلفابت، فیسبوک، توییتر و پینترست سایه افکنده و ارزش سهام هر کدام از این شرکتها بین دو تا چهار درصد سقوط کرد.

در مجموع اخطار اسنپ سبب ریزش ۹۴ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت و همتایانش در روز جمعه شد.

ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در جلسه بعد از اعلام درآمدها با تحلیل گران اظهار داشت: مقررات جمع آوری دیتا که از جانب اپل معرفی شده است، سنجش و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی را برای تبلیغات کنندگان دشوار کرده است. اسنپ درآمد خالص بین ۱۳۵ تا ۱۷۵ میلیون دلار را برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ پیشبینی می کند که بسیار پایینتر از ۲۹۹.۳ میلیون دلار پیشبینی شده از جانب وال استریت است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اوایل سال جاری همه اپلیکیشنها در پلت فرم iOS ۱۵ را ملزم کرد برای ردیابی کردن کاربران به منظور اهداف تبلیغاتی اجازه آنها را دریافت نمایند. تحلیل گران اخطار می دهند تأثیر این مقررات امکان دارد ادامه دار باشد در حالیکه محدودیتهای زنجیره تأمین در شرکای تبلیغاتی اسنپ احیانا موقتی خواهد بود.