Rate this post

عاشق وب: وزارت انرژی ایالات متحده ۲۰ میلیون دلار به پروژه ای در ˮآریزوناˮ مختص کرده است تا با بهره گیری از انرژی هسته ای، هیدروژن سبز تولید کنند و قابلیت آنرا بعنوان باتری مایع پشتیبان و محصول ثانویه تاسیسات هسته ای بسنجند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، این پروژه به رهبری شرکت “PNW Hydrogen LLC” انجام خواهد گرفت و طی آن تاسیسات تولید هیدروژن در مرکز تولیدات انرژی هسته ای “پالو ورد”(Palo Verde) در فینیکس(Phoenix)، آریزونا ایجاد می شود.
در این تاسیسات مخازن بزرگ شش تنی از هیدروژن وجود دارد که نشان دهنده ی ۲۰۰ مگاوات انرژی است و می توان در زمان اوج مصرف آنرا به برق تبدیل کرد.
از هیدروژن برای تولید مواد شیمایی و سوخت نیز استفاده می شود. در این پروژه بررسی می شود که چگونه تاسیسات هسته ای می توانند انرژی اضافه را بعنوان منبع درآمد بفروشند.

در آینده و با بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر، تامین کنندگان نیروی اولیه مانند تاسیسات هسته ای تنها در غیاب نور خورشید و وزش باد مورد استفاده قرار می گیرند و تولید هیدروژن برای چنین زمان هایی مفید خواهد بود.
این پروژه قسمتی از هدف وزارت انرژی ایالات متحده در کاهش قیمت هیدروژن سبز از حدود پنج دلار به ازای هر کیلوگرم به یک دلار است. دلیل این که چرا برای رسیدن به این هدف از انرژی هسته ای گرانقیمت استفاده می شود و نه انرژی خورشیدی این است که اگر از هیدروژن بعنوان باتری مایع در نیروگاه ها استفاده نمائیم این برنامه مقرون به صرفه خواهد بود و مقادیر اضافی آنرا می توان با قیمت ارزان فروخت.

منبع: