Rate this post

به گزارش عاشق وب ایستگاه فضایی تیانگونگ چین که سه فضانورد جدید روز گذشته وارد آن شدند و مقرر است شش ماه در آنجا بمانند یک مکان دنج خواهد بود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، جمعه شب چین دو فضانورد مرد به نامهای “ژای زیگنگ” و “ای گوانگفو” و یک زن به نام “وانگ یاپینگ” را از زمین به مقصد ایستگاه فضایی خود فرستاد.
حالا توجه رسانه ها و افکار عمومی به زندگی فضانوردان چینی که مقرر است طی مأموریت شنژو-۱۳ شش ماه در فضا بمانند، معطوف شده است.
ژای زیگنگ فرمانده این مأموریت به خوشنویسی علاقه مند است و ازاین رو قلم، جوهر، کاغذ و سنگ جوهر که از لوازم ضروری خوشنویسی است را با خود به فضا برده است.
ژای علاوه بر موارد گفته شده چند موزیک ویدئو و کلیپ از مجموعه های تلویزیونی و فیلمهای مورد علاقه اش را هم به آنجا برده تا در اوقات فراغت آنها را مشاهده کند.

موسیقی می تواند پیوندی برای بهتر شدن حال این سه فضانورد باشد بنابراین علاوه بر ژای دو فضانورد دیگر هم برنامه ای برای پخش موسیقی در فضا دارند. دو فضانورد دیگر این مأموریت هم چند وسیله با خود برده اند. برای مثال ای گوانگفو چند ساز قابل حمل با خود برده اما وانگ گفته وسیله او متفاوت و بزرگ است اما از جزئیات ابزاری که با خودش به فضا برده، چیزی نگفته است. وانگ، نخستین زن فضانورد چینی که وارد ایستگاه فضایی تیانگونگ شده است گرچه جزئیات ابزار خویش را تابحال فاش نکرده است اما گفته مقرر است در ایستگاه فضایی یک اجرای موسیقی داشته باشد.

انجام این اجرا با واکنش افراد زیادی روبرو بوده است و افراد در رسانه اجتماعی شبه توییتر چینی “ویبو” آغاز به زدن حدس هایی درباره زمان آن اجرا کرده اند.
یکی از کاربران در اینباره اظهار داشته بود: شاید هر سه آنها با هم در مراسم جشن سال نو چینی یک اجرا داشته باشند که همه افراد هم بتوانند آنرا مشاهده کنند.
وانگ و ای هم به علت علاقه و وابستگی به خانواده هایشان چند عکس خانوادگی هم با خود به آنجا برده اند.
وانگ هم اکنون هدایای سال نو دو همکارش را آماده کرده است. او در اینباره اظهار داشت: این یک سورپرایز بزرگ خواهد بود.

منبع: