Rate this post

به گزارش عاشق وب ساعاتی پیش فضانوردان مأموریت شنژو-۱۳ چین وارد ایستگاه فضایی چین به نام ˮتیان گونگˮ شدند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شب گذشته، چین دو فضانورد مرد به نامهای “ژای زیگنگ” و “ای گوانگفو” و یک زن به نام “وانگ یاپینگ” را از زمین به مقصد ایستگاه فضایی خود فرستاد و ساعاتی پیش آنها به ایستگاه فضایی چین رسیده و وارد آن شدند و مقرر است به مدت شش ماه در آنجا مانده و آزمایشات جدیدی را انجام دهند.
رویترز نوشت: برنامه فضایی چین از زمانی که رهبر فقید آنها “مائو تسه تونگ” از این که این کشور هنوز نتوانسته یک سیب زمینی را به فضا پرتاب کند ابراز تاسف کرد، بسیار پیشرفت کرده است.
وانگ یاپینگ که فضانورد زن این مأموریت است قبل از مأموریت گفته بود در این زمان همیشه در این فکر بودم که چگونه دخترم را برای نبود خودم طی یک مأموریت شش ماهه آماده کنم.
وانگ یاپینگ که در خانواده ای روستایی به دنیا آمده است، به علت مصمم بودن در میان همکارانش مشهور است. او بعد از لیو یانگ که در سال ۲۰۱۲ به فضا رفت دومین فضانورد زن چینی است که موفق به رفتن به فضا شده است.
شب گذشته تصویری از دختر او لحظاتی قبل از رفتن مادر او به ایستگاه فضایی جین انتشار یافته که طی آن درحال دست تکان دادن برای مادرش است.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اظهار داشت: این فضاپیما در ساعت ۶: ۵۶ صبح(۲۱۵۶ به وقت گرینویچ) یا (۰۱: ۲۶ به وقت تهران) با موفقیت به پورت ایستگاه فضایی متصل شد و فضانوردان ساعت ۱۰: ۰۳ بامداد وارد ماژول اصلی ایستگاه فضایی شدند.
ژای فرمانده این مأموریت روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: چالش برانگیزترین کار، اقامت طولانی مدت و به مدت شش ماه در مدار خواهد بود و ما باید برای انجام این کار انرژی زیادی بگذاریم.
شنژو ۱۳ آخرین مأموریت سال جاری برای ساخت ایستگاه فضایی خواهد بود. ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالیکه انتظار می رود ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود آخر دهد. چین می خواهد تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی فضایی تبدیل گردد تا با رقبای خود همچون ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می چرخد، ​​ایجاد کند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4