Rate this post

عاشق وب: شرکت فیسبوک برای مختل شدن دو ساعته سرویسهایش در روز جمعه از کاربران عذرخواهی و تغییرات پیکربندی اشتباه را عامل دومین قطعی جهانی سرویسهایش در یک هفته گذشته اعلام نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، فیسبوک تایید نمود شبکه اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و Workplace مبتلا به اختلال شدند. این شرکت اعلام نمود از همه افرادی که قادر نبودند به محصولاتمان در چند ساعت گذشته دسترسی داشته باشند، صمیمانه عذرخواهی می نماییم.

در قطعی اخیر برخی از کاربران امکان ارسال پست در اینستاگرام را نداشتند و بعضی هم قادر نبودند در فیسبوک مسنجر پیام ارسال نمایند.

کاربران به سرعت به توییتر رفته و به شوخی درباره دومین قطعی فیسبوک در مدت یک هفته پرداختند. یک کاربر توییتر نوشت: “به نظر می رسد فیسبوک سه روز کار در هفته را در پیش گرفته است. تعطیلی دوشنبه و جمعه؟ “

اینستاگرام از کاربران برای صبری که به خرج دادند تشکر کرد.

سرویسهای این غول شبکه اجتماعی روز دوشنبه به مدت حدود شش ساعت قطع شدند و سه میلیارد و ۵۰۰ نفر کاربران جهانی قادر به دسترسی به فیسبوک، واتساپ، اینستاگرام و مسنجر نبودند. فیسبوک دلیل این قطعی شش ساعته را تغییر پیکربندی معیوب اعلام نموده بود.

بر اساس گزارش رویترز، گروه مونیتیورینگ اختلال وب “داون دیتکتور” قطعی روز دوشنبه را بزرگترین قطعی توصیف کرد که تا حالا رخ داده است و به افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشنهای پیامرسان رقیب منجر گردید.

منبع: