به گزارش عاشق وب باآنکه اینستاگرام دوشنبه هفته جاری برای ساعاتی از دسترس کاربران خارج شد اما با تغییرات جدید در بخش ویدئوها بازگشت.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آدام موسری، مدیر اینستاگرام به تازگی گفته بود اینستاگرام دیگر یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس نیست و این شرکت در بحبوحه رقابت قابل توجه از جانب تیک تاک و یوتیوب، توجه بیشتر به ویدیو را در اولویت قرار داده است. حالا فیسبوک – شرکت مادر اینستاگرام – فرمت IGTV را با ویدئوهای معمولی دیگری که در فید صفحه کاربران ارسال می شود، ادغام کرده و همه ویدئوها را در فرمت جدیدی به نام “اینستاگرام ویدیو” عرضه نموده است.

این مبادرت به تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام کمک خواهد نمود. باآنکه برای اینکه واجد نمایش تبلیغات باشند، همچنان باید ویدئوهای طولانی تولید کنند اما راحتتر به مخاطبان دسترسی خواهند داشت. اینستاگرام هم متریک “پست اینسایت” و “ویدیو اینسایت” را یکی کرده است.

بر اساس گزارش انگجت، اینستاگرام چندین قابلیت ویرایش متداول شامل فیلتر، برچسب مکان و برچسب افراد را به ویدئوها افزوده است. این ادغام امکان دارد به رشد ویدئوهای اینستاگرام کمک نماید. تقاضا برای ویدئوهای IGTV مطابق انتظار اینستاگرام نبود و این بروزرسانی فورمت ویدیویی طولانی تر را قابل دسترس تر خواهد نمود. با این تغییر، تولیدکنندگان محتوا امکان دارد تمایل بیشتری برای اشتراک گذاری ویدیو داشته باشند و این امر به اینستاگرام کمک خواهد نمود با رقیبانش نظیر تیک تاک، یوتیوب و سایر سرویسهای ویدیویی بهتر رقابت کند.

منبع: