Rate this post

به گزارش عاشق وب یوتیوب فراتر از ممنوعیت انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسنهای کووید ۱۹ عمل کرده و تمامی ویدئوهای ضد واکسن را مسدود خواهد نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سایت ویدیویی یوتیوب همه ویدیوهایی که حاوی اطلاعات نادرستی درباره واکسنهای کووید ۱۹ مورد استفاده و تایید شده از جانب مقامات پزشکی داخلی یا سازمان جهانی بهداشت است را ممنوع می کند. این اقدام گسترش سیاست در ارتباط با واکسنهای کووید ۱۹ است.

این سرویس ویدیویی می گوید کاربران نباید ویدیوهایی را منتشر کنند که در آن ادعا می شود واکسنها اثرات جانبی بجز اثرات جانبی تایید شده از جانب مقامات دارند. محتوایی که ادعا می کند واکسنها شیوع بیماری را کاهش نمی دهند یا سبب کمتر شدن مبتلا شدن نمی شوند یا ویدیوهایی که حاوی اطلاعات نادرست درباره مواد واکسن هستند، مسدود خواهند شد.

شرکت ویدیوی آنلاین یوتیوب که متعلق به آلفابت است، همینطور کانالهای متعلق به فعالان برجسته ضد واکسن نظیر رابرت اف کندی و جوزف مرکولا را ممنوع کرده است. حرکت یوتیوب و سایر غولهای فناوری نظیر فیسبوک و توییتر ضد نشردهندگان اطلاعات نادرست درباره واکسن به دنبال انتقادات از عدم اقدامات کافی این شرکتها برای پیشگیری از انتشار چنین محتوای در سایتهایشان انجام می گیرد.

اما علیرغم این که یوتیوب موضع گیری سخت گیرانه ای در مورد نشر اطلاعات نادرست انجام می دهد، با تبعاتی در جهان روبرو می شود. کانالهای آلمانی زبان شبکه دولتی روسی آر تی به علت نقض سیاست اطلاعات نادرست کووید ۱۹ توسط یوتیوب حذف شده اند. روسیه روز چهارشنبه این اقدام را سرکوب اطلاعاتی کم سابقه خواند و تهدید کرد یوتیوب را مسدود خواهد نمود.

اقدام یوتیوب در حذف کانالهای این شبکه روسی سبب ایجاد خط جدیدی از تنش در رویارویی دولت روسیه با غولهای فناوری خارجی و کوشش برای کنترل بیشتر اینترنت شده است. رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه (روس کومنادزور) به شکل مکتوب از گوگل درخواست نمود محدودیتهای یوتیوب ضد کانالهای آر تی رفع شوند. اگر چنین اقدامی انجام نشود روسیه امکان دارد دسترسی به یوتیوب را به صورت کامل یا جزئی محدود کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار داشت: روسیه می تواند تدابیری را برای وادار کردن یوتیوب به تبعیت از قوانین این کشور اعمال نماید. به نظر می آید قانون در این مورد نقض شده است.

مسکو در یک سال قبل فشار بر شرکتهای فناوری خارجی را افزایش داده و شرکتهای شبکه اجتماعی را به علت کوتاهی در حذف محتوایی که غیرقانونی شناخته می شوند جریمه کرده و حتی سرعت دسترسی به توییتر را کند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه روز چهارشنبه گوگل را به علت کوتاهی در حذف محتوایی که از نظر مسکو غیرقانونی می باشد، ۶.۵ میلیون روبل (۸۹ هزار و ۵۳۴ دلار) جریمه کرد.

منبع: