Rate this post

به گزارش عاشق وب آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا به تازگی در حساب کاربری خود در اینستاگرام اطلاعاتی درباره ابزار ˮSHERLOCˮ مریخ نورد استقامت ناسا عرضه داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا نوشت: مریخ نورد استقامت ناسا با کمک دو ابزار SHERLOC و دوربین WATSON درحال جستجو جهت بررسی نمونه ها در سیاره سرخ است.
این ابزارها به مطالعه سطوح سنگ می پردازند و به دنبال ردپایی از حیات میکروسکوپی باستانی خواهند بود.
ابزار SHERLOC بر روی بازوی رباتیک مریخ نورد استقامت تعبیه شده است. “SHERLOC” از طیف سنج، یک لیزر و یک دوربین برای جستجوی ترکیبات آلی و مواد معدنی که امکان دارد تحت تاثیر زندگی میکروبی قرار گرفته باشند استفاده می نماید. همینطور دوربین “WATSON” برای “SHERLOC” مانند دستیار زمین شناس عمل می کند و بافت سنگ و خاک مریخ را بزرگنمایی و ثبت می کند.
“اوا شلر”(Eva Scheller) یکی از محققان بخش ابزار این مریخ نورد است که کمی درباره نحوه عملکرد این ابزار گفته است. اوا شلر درباره ای ابزار اظهار داشت: “SHERLOC” واقعا ابزاری جذاب است و از آنجاییکه به صورت مستقیم به شناسایی ترکیبات آلی می پردازد می تواند به ما در درک بهتر گذشته مریخ کمک نماید. کلمه “SHERLOC” مخفف عبارت اسکن محیط های قابل سکونت با رامان و تابناکی برای جستجوی موادآلی و شیمیایی(Scanning Habitable Environments with Raman & Luminescence for Organics & Chemicals) است.
شرلوک هولمز یک کارآگاه خیالی بود که مسائل جنایی را با استفاده از روش های قانونی و قدرت استثنایی اش در مشاهده جزئیات حل می کرد. ابزار SHERLOC این مریخ نورد هم همانند او به مشاهده و اندازه گیری می پردازد. دکتر جان اچ واتسون همکار و دوست هولمز در حل اسرار بود. دوربین WATSON هم به SHERLOC در حل اسرار حیات در مریخ کمک می نماید.