Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت فیسبوک از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بیشتر از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و الان ۴۰ هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار می کنند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سخنگوی شرکت فیسبوک اعلام نمود ۴۰ هزار کارمند ایمنی و امنیت شامل پیمانکاران بیرونی دارد که به نظارت بر محتوا می پردازند. فیسبوک اعلام نمود در اکتبر سال ۲۰۱۹ بیشتر از ۳۵ هزار کارمند ایمنی و امنیت داشته است.

آمار جدید که هدف آن نشان دادن جدیت فیسبوک در مورد مسائل ایمنی و امنیت است، روز سه شنبه در یک پست وبلاگ منتشر گردید. این آمار بعد از مجموع گزارشهای اخیر روزنامه وال استریت ژورنال انتشار یافته که از اسناد درزیافته بهره برده است تا نشان دهد فیسبوک با وجود سرمایه گذاریهای سنگین، همچنان برای مقابله با مسائل جدی نظیر اطلاعات نادرست کووید ۱۹ و قاچاق غیرقانونی انسان در کشمکش است.

این اسناد نشان داده که محققان داخلی فیسبوک اغلب مشکلات جدی در مورد محتوای نامناسب یا رفتار کاربر در سرویسهای این شرکت شناسایی می کنند اما فیسبوک به صورت معمول موفق نمی گردد آنها را حل کند. این گزارشها سبب شده قانونگذاران آمریکایی خواهان تحقیقات و احتمال برگزاری جلساتی در مورد این مسائل شوند.

پست وبلاگ فیسبوک بدون اشاره خاص به گزارشهای روزنامه وال استریت ژورنال، به بعضی از این انتقادات پرداخته است. این شرکت اعلام نمود باآنکه از نظر تاریخی در مقابل مسائل موجود در این پلت فرم پاسخگو بوده اما با داشتن کارمندان ایمنی و امنیتی که در فرایند توسعه در تیمهای محصول قرار گرفته اند، تلاش نموده است دراین زمینه فعالتر باشد.

فیس بوک همینطور آمار جدیدی درباره کتابخانه تبلیغات سیاسی جهانی خود منتشر نمود. این کتابخانه آرشیوی است که در آن افراد می توانند تبلیغات سیاسی جست و جو کنند که در فیسبوک یا اینستاگرام نمایش داده می شود. فیسبوک اعلام نمود سه میلیون نفر هر ماه از کتابخانه تبلیغات استفاده می نمایند و این شرکت ۳.۵ میلیون درخواست تبلیغات سیاسی یا اجتماعی را در مدت شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ به سبب عدم عرضه اطلاعات مناسب رد کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اینستاگرام هم اعلام نموده که درحال بررسی قابلیتی برای تشویق کاربران به مشاهده محتوای سالمتر در این سرویس است. این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس هدف یکی از گزارشهای وال استریت ژورنال قرار گرفته بود و در این گزارش به تحقیقات داخلی فیسبوک اشاره شده بود که نشان می داد این شرکت آگاه است محصولش می تواند از نظر احساسی به زنان جوان صدمه بزند.