Rate this post

به گزارش عاشق وب پژوهشگران آمریکایی، پروژه ای را با بودجه سه میلیون دلار شروع کرده اند که با متحد کردن پژوهشگران و داده های گوناگون، به بررسی پرسش های بی پاسخ در مورد پارکینسون می پردازد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از نیوزمدیکال، پژوهشگران دانشکده پزشکی “دانشگاه کالیفرنیای جنوبی” (USC)، پژوهشی با بودجه سه میلیون دلار را شروع کرده اند که می تواند پژوهشگران و داده های جمع آوری شده از ۲۰ کشور را برای پاسخ دادن به بعضی از پرسش های فوری در مورد بیماری پارکینسون متحد کند. این تلاش مشترک پنج ساله معروف به “ENIGMA-PD”، تصویربرداری مغز، ژنتیک و داده های بالینی را در یکی از بزرگترین پژوهش های جهان در مورد این بیماری تجزیه و تحلیل می کند.
پژوهشگران تاکنون، یکی از بزرگترین تجزیه و تحلیل های هماهنگ بین المللی را در مورد داده های تصویربرداری مغز هنگام بروز بیماری پارکینسون انجام داده اند. آنها تفاوت های ساختاری میان ۱۱۸۲ مغز سالم و ۲۳۵۷ مغز مبتلا به بیماری پارکینسون را مورد بررسی قرار دادند و الگوی مشخصی از صدمه بافتی را که در لوب های گیجگاهی مغز آغاز می شود و در سرتاسر قشر مغز توسعه پیدا می کند، شناسایی نمودند. این یافته ها، دانسته های متعارف در مورد بیماری پارکینسون را به چالش می کشند که نشان می دهند ابتدا نواحی عمیق تر مغز صدمه می بینند و امکان دارد به چندین زیرمجموعه پارکینسون با دوره ها و درمان های متعدد اشاره کنند.
پژوهش ENIGMA-PD، به بررسی این مورد خواهد پرداخت که آیا درمان هایی مانند دارو یا روش “تحریک عمقی مغز” (Deep brain Stimulation) می توانند روند از دست رفتن بافت مغز را کند کنند یا خیر؟ همینطور پژوهشگران، عوامل ژنتیکی را بررسی خواهند کرد که در خطر مبتلا شدن به پارکینسون نقش دارند و تمرکز ویژه ای بر نقش ژن های متفاوت در افزایش ریسک مبتلا شدن به پارکینسون میان ساکنان اروپا و آسیا خواهند داشت.
“پاول تامپسون” (Paul Thompson)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: آنچه در این پروژه منحصر به فرد به حساب می آید، این است که در آن از متخصصان سراسر جهان استفاده می شود. این موضوع، برای درک اینکه چگونه امکان دارد خطر مبتلا شدن به پارکینسون و پیشرفت آن با عنایت به زمینه ژنتیکی شخص متفاوت باشد، بسیار مهم می باشد.
این پژوهش، در مجله “Movement Disorders” به چاپ رسیده است.

منبع: