Rate this post

به گزارش عاشق وب به تازگی یک شرکت چینی موفق به توسعه یک ربات جراحی آندوسکوپی شده است. حال آزمایشات بالینی این ربات در زمینه جراحی زنان و زایمان در بیمارستان ها شروع شده است که این مورد نشان دهنده پیشرفت عظیم چینی ها در زمینه صنعت توسعه ربات جراحی است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، جراحی رباتیک یا جراحی با کمک ربات، پزشکان را قادر می کند تا انواع مختلفی از اقدامات پیچیده را در مقایسه با روش های جراحی معمولی، با دقت، انعطاف پذیری و کنترل بیشتری انجام دهند. جراحی رباتیک معمولا جراحی کم تهاجمی است. این ربات ها ضمن ایجاد برش های بسیار کوچک تر از آنچه که به صورت معمول و سنتی انجام می شود، به جراحان اجازه می دهند تا با دقتی باورنکردنی کار خویش را انجام دهند.
این ربات که توسط شرکت پزشکی” Edge Medical Robotics ” واقع در شهر شنژن چین توسعه یافته است، پزشکان را قادر می کند تا با دقت و کنترل بیشتری نسبت به روش های معمول، عمل جراحی را انجام دهند. آزمایشات این ربات در بیمارستان عمومی ارتش آزادی بخش خلق چین (PLA) در پکن و نخستین بیمارستان وابسته به دانشگاه ژنگژو در استان هنان چین انجام می شود.
“وانگ جیانچن” (Wang Jianchen)، مدیرعامل شرکت “Edge Medical Robotics” اظهار داشت: انجام عمل های جراحی با کمک این ربات یک گام بزرگ در فناوری پزشکی به حساب می آید. با این وجود به علت برخی مشکلات در حوزه فناوری، صنعت توسعه ربات های جراحی داخلی ما مدت ها تحت سلطه محصولات خارجی بود و ربات های جراحی فقط در بخش های زنان و زایمان چند بیمارستان مورد استفاده قرار می گرفتند و هزینه استفاده از آنها بسیار بالا و برای خیلی از بیماران مقدور نبود و این موضوعات مانع پیشرفت جراحی رباتیک در چین می شد.
همچنین “جی می” (Ji Mei)، متخصص زنان و زایمان بیمارستان وابسته به دانشگاه ژنگژو اظهار داشت: ربات های جراحی ساخت چین در مقایسه با ربات های همسان ساخت کشورهای دیگر مقرون به صرفه ترند و از پتانسیل بالایی برای انجام امور و مراقبت های اولیه برخوردار می باشند.
“منگ یوانگوانگ” (Meng Yuanguang)، مدیر بخش زنان و زایمان بیمارستان عمومی ارتش آزادی بخش خلق چین، هم با “جی می” هم نظر بود و اضافه کرد: ربات های جراحی می توانند نقش مهمی در افزایش توانایی بیمارستان ها داشته باشند و به پزشکان اجازه دهند خدمات درمانی بهتری را به بیماران عرضه کنند.