Rate this post

عاشق وب: مریخ نورد ˮاستقامتˮ هفته ی گذشته تلاشی ناموفق در جمع آوری نمونه از مریخ داشت و الان پژوهشگران ناسا فکر می کنند که علت بروز این مشکل را فهمیده اند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، پس از آن که “استقامت” ماموریت جمع آوری نمونه از مریخ را به انتها رساند، پژوهشگران ناسا با لوله های خالی از نمونه روبه رو شدند. این مساله عجیب بود برای اینکه پروسه جمع آوری نمونه به درستی انجام شده بود. آنها چندین روز را صرف یافتن دلیل بروز این مشکل کردند و الان معتقدند که علت را یافته اند.
در پیامی که در روز چهارشنبه ۱۱ اوت انتشار یافت، لوئیس جاندرا(Louise Jandura) از مرکز پیشرانه جت ناسا اعلام نمود که بنظر می رسد سنگی که مریخ نورد “استقامت” قصد برداشتن آنرا داشته بسیار سست و پودری بوده و به اندازه ی کافی استواری نداشته که درون لوله ی آزمایش استقامت قرار بگیرد.
جاندرا اظهار داشت: این سنگ هنوز در انتهای حفره ی به وجود آمده توسط “استقامت” قرار دارد. او اضافه کرد: خاص بودن این سنگ و خاصیت های آن موجب دشوار شدن روند استخراج آن شد.
تصویری از حفره ی به وجود آمده توسط استقامت انتشار یافته است و نمونه ی مورد نظر نیز در انتهای آن قابل مشاهده می باشد.

گروه پژوهشگران تصمیم گرفته اند “استقامت” را به منطقه ی بعدی نمونه برداری در ناحیه ی “Seitah” که در دهانه ی جزرو قرار دارد، بفرستند. پژوهشگران معتقدند در ناحیه دیگری که “استقامت” قصد جمع آوری نمونه از آنرا دارد سنگ های مناسب تری قرار دارند که جمع آوری آنها برای تجهیزات نمونه برداری “استقامت” زیاد چالش برانگیز نیست.
این نمونه برداری اوایل ماه سپتامبر انجام می گیرد. جاندرا می گوید: فارغ از بروز این مشکل، گروه پژوهشگران از انجام شدن نخستین نمونه برداری خودکار توسط استقامت راضی هستند و تنها باید از استواری کافی سنگ هایی که برای نمونه برداری انتخاب می کنند مطمئن شوند تا نمونه به درستی درون لوله ی آزمایش “استقامت” باقی بماند.

منبع: