Rate this post

به گزارش عاشق وب کشتی ردیاب فضایی چینی ها معروف به ˮیوآنوانگ۳ˮ(Yuanwang ۳ ) بعد از اتمام دور جدید مأموریت های نظارتی دریایی روز یکشنبه به بندرگاه خود در استان جیانگسو واقع در شرق چین بازگشت.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، “یوآنوانگ۳” در طول این مأموریت ها از ورود ماهواره هواشناسی”Fengyun ۳E” به مدار برنامه ریزی شده اطمینان حاصل کرد.
ماه گذشته چین ماهواره جدید هواشناسی معروف به ” Fengyun ۳E” را از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی چین به مدار برنامه ریزی شده فرستاد.
FY-۳E به ۱۱ محموله سنجش از دور مجهز بود و نخستین ماهواره هواشناسی جهان در مدار بامداد زود(early morning orbit) برای خدمات شهری خواهد بود.
این ماهواره که با عمر هشت ساله طراحی شده است، به طور عمده دمای جو، رطوبت و سایر پارامترهای هواشناسی را برای برنامه های پیشبینی عددی اندازه گیری می کند و با این داده ها وضعیت پیشبینی آب و هوای چین را بهبود می بخشد.
همینطور برای پاسخگویی بهتر به تغییرات آب و هوایی و پیشگیری و کاهش بلایای جوی، بر برف و یخبندان جهانی، دمای سطح دریا، بلایای طبیعی و محیط زیست هم نظارت خواهد داشت.
علاوه بر این، ماهواره یاد شده بر محیط خورشید و فضا و تأثیرات آنها و همینطور داده های یونوسفر برای مرتفع ساختن نیازهای چین در زمینه پیشبینی وضعیت هوا و خدمات پشتیبانی نظارت خواهد نمود.
یوانوانگ ۳ یک کشتی ردیاب فضایی نسل دوم چینی است که در ۱۸ مه ۱۹۹۵ کار خویش را شروع کرد. این کشتی در این زمان به ردیابی و نظارت دریایی خیلی از مأموریت ها (بیش از ۹۰ ماموریت) همچون فضاپیماهای شنزو، کاوشگر ماه چانگ ای و ماهواره های بیدو پرداخته است.