Rate this post

در ادامه اجرای طرح رجیستری، از نهم مردادماه نشان های تجاری تبلت مشمول این طرح می شوند و لازم است دارندگان تبلت، تا پیش از این زمان، سیمکارت خویش را در دستگاه قرار داده و از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شوند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیمکارت (رجیستری) در سال ۱۳۹۶ شروع شد و در مرحله اول این طرح تمامی نشان های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ مشمول طرح رجیستری شدند. با اجرای طرح رجیستری، صرفاً گوشیهایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. مقرر بود بعد از گوشیهای موبایل نوبت به سایر دستگاه ها برسد و بدین ترتیب در نهایت به تازگی اعلام گردید که رجیستری تبلت از دوم مردادماه با برند لنوو آغاز می شود و بعد از آن از نهم مرداد، شامل برندهای دیگر هم خواهد بود.
سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) قبل از مشمولیت تبلت ها در اطلاعیه ای اعلام نمود: با عنایت به توانمندی فنی سامانه هوشمند شناسایی تخلفات، قبل از استقرار طرح رجیستری برای تبلت ها، این سامانه موفق به شناسایی تخلفاتی شده است که نتایج آن درحال جمع بندی جهت ارسال به مراجع امنیتی و قضایی است.
در این اطلاعیه همینطور آمده است: جهت پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی، ضروریست تا مردم و اصنافی که تبلت خریداری نموده اند یا در سه روز آینده مبادرت به خرید خواهند کرد، فارغ از این که قبلاً سیمکارت فرد دیگری داخل دستگاه قرار داده شده یا نشده، «حتماً تا قبل از ساعت ۲۴ روز ۸ مرداد، با سیمکارت خود دستگاه را روشن کرده» و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام نمایند. در صورت انجام ندادن این اقدام، مسئولیت هرگونه مشکل در مورد عدم ثبت یا سلب مالکیت تبلت، بر عهده فرد خواهد بود. مردم و اصنافی که قبلاً سیمکارت خویش را داخل دستگاه قرار داده اند، نیاز نیست مجدداً اقدام نمایند.
حمیدرضا دهقانی نیا در گفتگو با ایسنا در توضیح اجرای رجیستری برای تبلت ها بیان نمود: رجیستری برند لنوو تا جمعه یک مرداد ماه فرصت داشته و از دوم مرداد، طرح اجرایی شد، در ادامه اجرای طرح هم سایر نشان های تجاری تا ساعت ۲۴ جمعه ۸ مرداد فرصت رجیستری دارند و از ۹ مرداد، طرح اجرایی می شود. ازاین رو مردم باید در اسرع وقت تا پیش از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ مرداد، نسبت به فعال سازی دستگاه از راه تماس و ارسال پیامک اقدام نمایند و از روشن بودن دستگاه با سیم کارتشان اطمینان حاصل کنند.

منبع: