Rate this post

عاشق وب: یک توکن مبتنی بر بلاکچین که حاوی اطلاعات کد منبع وب جهانی (WWW) نوشته شده توسط تیم برنز لی، خالق وب بود، در حراجی آنلاین ساتبیز ۵٫۴ میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این کد منبع به شکل یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) – نوعی دارایی دیجیتالی که سوابق مالکیت اقلام دیجیتالی را نشان می دهد، به فروش رسید.

این توکن غیرقابل معاوضه برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ توسط برنز لی، دانشمند انگلیسی به وجود آمد و مالکیت اقلام دیجیتالی مختلف را از زمانی که وی وب جهانی را در سال ۱۹۸۹ ابداع کرد، نشان میدهد.

خود وب جهانی فروخته نشده بلکه آنچه فروخته شده است سوابق مالکیت فایل های حاوی کد منبع اصلی وب جهانی بوده است. قیمت نهایی پنج میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار بود و نیمی از پیشنهاد دهندگان در ساتبیز افراد جدیدی بودند.

وب جهانی سیستمی برای مرور و دسترسی به اطلاعات در اینترنت است.

این توکن غیرقابل معاوضه از طرف برخی باارزش محسوب می شود، برای اینکه بلاک چین تایید می کند که در نوع خود منحصر است و رسما توسط خود برنز لی ایجاد یا استخراج شده است.

کاساندرا هاتون، مدیر جهانی علم و فرهنگ عامه در ساتبیز اظهار داشت: این حقیقت که توکن غیرقابل معاوضه از طرف خالق عرضه می شود، آنها را باارزش می کند و افراد زیادی هستند که این اقلام را به دلیلهای مذکور جمع آوری می کنند. این توکن در یک محفل عمومی با قیمت پایه هزار دلار ارائه شد و اجازه داده شد بازار درباره ارزش آن تصمیم بگیرد. پیشنهاد دهندگان مختلفی وجود داشتند که همگی قبول داشتند این توکن باارزش است.

فروش این توکن تازه ترین نمونه از فروش داراییهای دیجیتالی از طرف حراجیهای سنتی است که از رشد انفجاری محبوبیت آنها در اوایل سال ۲۰۲۱ استقبال کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، در ماه مارس توکن غیرقابل معاوضه یک کلاژ دیجیتالی متعلق به هنرمند آمریکایی “بیپل” ۶۹.۳ میلیون دلار در حراجی کریستیز به فروش رفت که اولین فروش یک اثر هنری دیجیتالی ازطریق یک حراجی مشهور بود.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر هم اولین توییت خودرا در قالب یک توکن غیرقابل معاوضه به مبلغ ۲.۹ میلیون دلار فروخت.

منبع: