Rate this post

به گزارش عاشق وب یک شرکت هندی درحال کار بر روی توسعه یک ربات انسان نما همانند ربات سوفیا ساخت شرکت هنگ کنگی ˮهانسون رباتیکˮ است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از نیوایندین اکسپرس، سوفیا ربات انسان نما اجتماعی است که از روی هنرپیشه مشهور، آدری هپبورن نمونه برداری شده است و تابحال به شهرت زیادی رسیده است. این ربات توانایی تقلید حرکات انسان و حالات چهره و گفتگوی ساده با موضوعات از پیش تعریف شده را دارد.
۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” این ربات را فعال کرد و حال این ربات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون رباتیک برای او به صورت جداگانه حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی ساخته که این مورد شهرت سوفیا را دو چندان کرده است.
حال “جایاکریشنان تی” (Jayakrishnan T) مدیر عامل شرکت “Asimov Robotics” هم درحال کار بر روی ساخت یک ربات انسان نما مشابه سوفیا با شخصیت هندی است.
این ربات غیر متحرک که “چایا” (Chhaya) نام دارد می تواند احساسات را درک کرده و ابراز کند و به گفتگو هم بپردازد.
جایاکریشنان اظهار داشت: سوفیا مرتباً مورد بازنگری قرار گرفته است. تقاضا برای ایجاد ربات های انسان نما برای انجام خدماتی مانند کمک در حوزه پزشکی، ارسال محصولات و نظارت در حال افزایش می باشد. ایده ساخت نمونه اولیه ربات مشابه سوفیا از حدود دو سال پیش به ذهنم رسید و ما سال قبل مدل را تکمیل کردیم.
جایاکریشنان و تیم او قصد دارند از چایا بعنوان یک همراه سلامت روان استفاده کنند. در جریان موج اول شیوع همه گیری ویروس کرونا، جایاکریشنان و تیمش برای ایجاد آگاهی در مورد کووید-۱۹ و توزیع ماسک و ضدعفونی کننده های بهداشتی برای کارمندان، دو ربات انسان نما را در ورودی دهکده میکر در “پارک فناوری کینفرا” در ناحیه کالاماسری مستقر کرده بودند. این تیم همینطور KARMI-BOT مجهز دو سینی را که می تواند کار ارسال غذا را انجام دهد، طراحی نموده است.

منبع: