Rate this post

شرکت هیوندای که از سال قبل زمزمه هایی از قصد آن برای خرید شرکت رباتیک ˮبوستون داینامیکسˮ در بین بود، حالا به صورت رسمی صاحب این شرکت سازنده سگ های رباتیک به حساب می آید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی “هیوندای” سرانجام مبادرت به خرید شرکت “بوستون داینامیکس” کرد. “هیوندای” می خواهد از این شرکت برای ایجاد یک زنجیره ارزش رباتیک استفاده نماید.
شرکت “هیوندای”(Hyundai) خرید شرکت “بوستون داینامیکس”(Boston Dynamics) را نهایی کرده است تا بیشتر روی حوزه رباتیک متمرکز شود. این معامله حالا تکمیل شده و به این مفهوم است که این خودروساز کره ای حالا ۸۰ درصد از سهام این شرکت رباتیک را در اختیار دارد که ارزش آن ۱.۱ میلیارد دلار است.
در نتیجه این معامله، “هیوندای” تبدیل به سومین شرکتی شد که مالک “بوستون داینامیکس” می شود. این شرکت رباتیک که از دل موسسه فناوری ماساچوست(MIT) متولد شده است، در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل خریداری شد و سپس در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت “سافت بانک”(Softbank) خریداری شد که این شرکت هنوز ۲۰ درصد از سهام “بوستون داینامیکس” را در اختیار دارد.
برنامه بزرگ “هیوندای” برای خرید این شرکت ایجاد یک “زنجیره ارزش رباتیک” است که تولید قطعات، ساخت و اتوماسیون رباتیک را دربرمی گیرد. در حالیکه این شرکت به دنبال وسایل نقلیه پیاده رو به سبک فیلم جنگ ستارگان است، به نظر می آید به همان اندازه به ربات های کارگر انبار “بوستون داینامیکس” هم علاقه مند است.
اگر فقط با خودرو های شرکت “هیوندای” آشنا باشید، امکان دارد این معامله برای شما در ابتدا شگفت آور به نظر برسد، اما لازم به ذکر است که این شرکت دارای یک گروه کامل متمرکز بر رباتیک صنعتی است، بخشی که فناوری شرکت “بوستون داینامیکس” به خوبی در آن جای می گیرد. ضمن این که “هیوندای” با شیرجه زدن در فناوری های نوین و رو به رشد غریبه نیست.
اخیراً “بوستون داینامیکس” به علت اجازه استفاده از یکی از ربات های خود معروف به “اسپات”(Spot) توسط نیروهای انتظامی و ارتش مورد انتقاد قرار گرفته است. باآنکه در ویدیوی تبلیغاتی جدید “هیوندای” هیچ نشانه ای از این موارد استفاده وجود ندارد. در عوض، در این کلیپ این سگ رباتیک را بعنوان یک سگ راهنما برای نابینایان و بعنوان یک مددکار درون بیمارستان نشان داده است.

منبع: