Rate this post

به گزارش عاشق وب باآنکه انواع جدید ویروس سارس-کوو-۲ قدرت انتقال بیشتری دارند اما شواهدی از وجود میزان بیشتری از ویروس در مجاری تنفسی بیماران مبتلا به انواع جدید کرونا یافت نشده است. این مورد در مطالعه ای در دانشکده پزشکی ˮجان هاپکینزˮ(Johns Hopkins) کشف شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از یورک آلرت، ظهور و قدرت انتقال بیشتر انواع جدید ویروس سارس-کوو- ۲ که سبب مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ می شود نگران کننده بوده است. محققان گونه ی B.۱.۱.۷ که نخستین بار در انگلستان پیدا شد و گونه ی B.۱.۳۵۱ که نخستین بار در آفریقای جنوبی پیدا شد را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند وجود میزان بیشتری از ویروس در فرد مبتلا سبب انتقال بیشتر ویروس می شود یا خیر.
گونه ی کشف شده در انگلستان نوع “آلفا” نامیده می شود و گونه ای که در هند پیدا شد نوع “بتا” خوانده می شود.
گونه های مختلف این ویروس با توالی یابی ژنوم کشف شدند. محققان از مجموعه نمونه های زیادی استفاده کردند تا نشان دهند نوع “آلفا” ۷۵ درصد ویروس های در گردش تا آوریل ۲۰۲۱ را شامل می شود. محققان ۱۳۴ نمونه را با ۱۲۶ نمونه از گروه شاهد مقایسه کردند در حالیکه به اطلاعات بالینی بیماران هم دسترسی داشند.
آدانایا آمادی(Adannaya Amadi) نویسنده ی اصلی این مقاله می گوید: علت قدرت انتقال بیشتر این گونه ها هنوز معلوم نیست. با این وجود یافته های ما نشان داده است که احتمال کمی وجود دارد که افرادی که به این انواع ویروس مبتلا می شوند بدون علامت باشند. باآنکه مبتلایان به این گونه ها در معرض خطر بیشتر فوت یا بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه نیستند اما احتمال بستری شدن آنها در بیمارستان بیشتر است.
ویروس سارس -کوو-۲ از دسامبر سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تبدیل به یک همه گیری شد.

منبع: