Rate this post

همزمان با بازگشایی مدارس از نیمه شهریور سال قبل و استمرار جریان آموزش در چارچوب شبکه شاد، استفاده از شبکه شاد برای همه کاربران به دستور رئیس جمهور و مصوبه دولت، مجانی اعلام گردید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سال تحصیلی جاری که حدودا به صورت کامل در بستر فضای مجازی و عموما از راه برگزاری کلاس ها در شبکه شاد سپری شد و امتحانات دانش آموزان دبیرستانی هم هفته آینده تمام می شود و پرونده سال تحصیلی کرونایی بسته می شود. با این وجود استفاده از شبکه شاد برای برگزاری برخی کلاس های فوق برنامه، کلاس های آمادگی و همینطور فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در طول تابستان هم ادامه دارد.
طی روزهای اخیر اظهاراتی از جانب مسئولین ذیربط در وزارت ارتباطات در خصوص عدم مجانی بودن استفاده از شبکه شاد در تابستان مطرح شده که با اظهارات مسئولین وزارت آموزش و پرورش در خصوص مجانی بودن اینترنت شبکه شاد در سال ۱۴۰۰ در تناقض است.
۲۹ اردیبهشت ماه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این که آیا برای فعالیتهای تابستانه و برگزاری کلاس های آنلاین تابستانی، اینترنت مجانی برای کاربران شاد برقرار است؟ به ایسنا اظهار داشت: طبق مصوبات مربوطه، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال ۱۴۰۰ مجانی است و مشکلی برای تأمین اینترنت وجود ندارد.
روز گذشته هم مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) با اشاره به اینکه استفاده از«شاد» تا آخر سال ۱۴۰۰ مجانی است اظهار داشت: «شبکه شاد» بعنوان پلت فرم رسمی آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش که فعالیت خویش را از سال قبل شروع کرده است همچنان به فعالیت خود در تابستان سالجاری ادامه می دهد. دسترسی به شبکه شاد پارسال بر مبنای دستور رئیس جمهور مجانی بود و هم اکنون هم برپایه «مصوبه مجلس شورای اسلامی» تا آخر سال ۱۴۰۰ این دسترسی مجانی اعلام شده است. ازاین رو در صورتیکه خدمت خاصی به صورت غیررایگان به دانش آموزان عرضه گردد، این مورد را شفاف سازی و اطلاع رسانی خواهیم کرد.
با این حال معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نموده است که از آغاز تیرماه استفاده از سامانه شاد مجانی نیست و همانند تعرفه پیام رسان های داخلی، به صورت یک سوم تعرفه اینترنت بین الملل محاسبه می شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، امروز محسن حاجی میرزایی در حاشیه دیدار مدیران سازمان دانش آموزی استانهای سراسر کشور در اینباره اظهارنظر کرده و گفته است که تصمیم گیری درباره مجانی بودن شبکه شاد با رئیس جمهور انجام شده است، ازاین رو هر تغییری منوط به طرح مبحث در هیئت دولت و تأیید نظر رئیس جمهور است.
وی ادامه داد: شبکه شاد یک مولود یک ساله است که در طول این یک سال پیشرفت های چشم گیری داشته و امروز به یک ظرفیت فوق العاده برای کشور تبدیل گشته است ما باید از چارچوب های شاد حمایت و حفاظت نماییم.
حاجی میرزایی در ادامه تاکید کرد: نباید به شبکه شاد صدمه برسانیم، هر تهدیدی که متوجه این شبکه شود به بنیان تعلیم و تربیت صدمه وارد می نماید. باید حریم آموزش و تربیت را از حریم سایر امور تفکیک نماییم تا دانش آموزان در یک محیط امن، فعالیتهای آموزشی و پرورشی خویش را پیگیری کنند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از راه شبکه شاد دانش آموزان را از شبکه های مختلف خارج از کنترل و اراده به سمت یک محیط سالم و امن هدایت کردیم و این محیط برای ما بسیار مهم می باشد، بنابراین از آن مراقبت می نماییم.
وی درباره توزیع سیمکارت های دانش آموزی هم اظهار نمود: درباره سیمکارت های دانش آموزی هم هماهنگی های لازم با وزارت ارتباطات انجام گرفته که امیدوارم بتوانیم به آن سرعت دهیم.
حاجی میرزایی با تاکید براین که قطعأ مدافع توزیع سیمکارت دانش آموزی هستیم، اظهار داشت: معتقدیم باید حریم آموزش و تربیت را از حریم سایر امور تفکیک نماییم تا دانش آموزان در یک محیط امن فعالیتهای آموزشی و پرورشی خویش را پیگیری کنند.

منبع: