Rate this post

به گزارش عاشق وب جلسه شورایعالی فضای مجازی روز دوشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در این نشست سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و همینطور سند چشم انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ به تصویب نهایی رسید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بر مبنای سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد کلیه سکوها و عرضه دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، نسبت به صیانت از داده ها، رده بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام نمایند.
به باعث این مصوبه همینطور وزارت خانه ها مکلف شدند به شکل غیرانحصاری در ارتباط با سکوها و خدمات صیانت شده برای خردسالان اطلاع رسانی کنند.
موضوع دیگر جلسه امروز شورایعالی فضای مجازی بررسی و تصویب سند چشم انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ بود که بر طبق این چشم انداز مقرر شد فضای مجازی، پیشران پیشرفت سایر حوزه های کشور باشد و متکی بر ظرفیت های درون زای کشور توسعه یابد.
بر مبنای این سند چشم انداز، جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۱۰ به جایگاه قدرت برتر سایبری در تراز جهانی و مقام اول عرضه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا خواهد رسید و همینطور تلاش خواهد نمود سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور را نفی کرده و حکمرانی کشورهای سلطه گر بر شبکه جهانی را رفع کند.