Rate this post

نخستین قایق باله دار(هیدروفویل) تماما برقی که با هوش مصنوعی کار می کند در نمایشگاه قایق ونیز رونمایی گردید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این قایق که “کندلا C-۷” نام دارد در دومین رویداد دریایی که در منطقه ی آرسنال ونیز برگزار می گردد رونمایی گردید. این رویداد تا تاریخ شش ژوئن ادامه خواهد یافت.
این قایق دوربرد که بردی برابر با ۵۰ مایل دارد(۸۰ کیلومتر) می تواند با استفاده از باله های خود بالاتر از سطح آب قرار بگیرد و اصطکاک با آب را تا ۸۰ درصد کم کند.
این توانایی سبب می شود که این قایق نسبت به سایر قایق هایی که با سوخت فسیلی کار می کنند سریع تر حرکت نماید و حداکثر سرعت ۳۰ گره را داشته باشد.
به نقل از تولید کننده ی این قایق در سوئد: سیستم باله های این قایق که با کامپیوتر هدایت می شود به حرکت نرم و آرام قایق روی آب حتی در شرایط نامناسب کمک می نماید. ما با استفاده از فناوری جت های جنگنده و هواپیماها، قایق کندلا C-۷ را در عین محکم بودن بسیار سبک طراحی نموده ایم.
حرکت قایق با کمک کامپیوتر کنترل آنرا حتی در شرایط نامساعد راحت می کند.

سیستم کنترل لمسی این قایق هم قابل کنترل از راه دور و بروزرسانی به وسیله ی امواج بی سیم است.
به نقل از شرکت سازنده بدنه ی این قایق از فیبرکربن ساخته شده است که سبب می شود وزنی بسیار کمتر از نمونه های مشابه داشته باشد.
باله های جلو و عقب قایق را میتوان جمع کرد تا حمل و انتقال آن راحتتر باشد. همینطور به جهت اینکه قایق بتواند در آب های کم عمق هم حرکت نماید.

سیستم باله های این قایق کمک می نماید تا صدای کمتری هنگام حرکت تولید نماید و آشفتگی کمتری ایجاد نماید. بنابراین این قایق برای آب های ونیز بسیار مناسب می باشد.
این شرکت می خواهد با مقامات محلی در استکهلم برای ایجاد تاکسی آبی همکاری کند و از یک قایق باله دار بزرگ به نام “کندلا P-۳۰” با قابلیت حمل ۳۰ مسافر استفاده نماید. سرعت این قایق ۳۷ مایل بر ساعت(۶۰ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.

منبع: