Rate this post

آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن می خواهد رباتی کوچک و تغییر شکل دهنده به شکل یک توپ به سطح ماه بفرستد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، این ربات بعد از رسیدن به سطح ماه آغاز به جمع آوری داده هایی برای ساخت یک سطح نورد دارای خدمه می کند. آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن (JAXA) یکی از بی شمار آژانس های فضایی است که اهتمام دارد تکنولوژی جدید و سخت افزارهای نورآورنه برای اقامت دائم در ماه بوجود آورد. بنا بر این این آژانس می خواهد یک سطح نورد با قابلیت جابه جایی فضانوردان بر روی سطح ماه بسازد. برای ساخت این ماه نورد آژانس فضایی ژاپن می خواهد ربات کوچکی با قابلیت تغییر شکل به سطح ماه ارسال نماید. این ربات توسط آژانس فضایی ژاپن با همکاری شرکت سونی، دانشگاه دوشیشا(Doshisha) و یک شرکت تولید کننده ی اسباب بازی به نام تامی(Tomy) ساخته خواهد شد.
شرکت کاوش ماه آی اسپیس(ispace) طبق قراردادی این ربات را به وسیله ی کاوشگر خود در سال ۲۰۲۲ به سطح ماه خواهد فرستاد.

این ربات هنگام ارسال به ماه شکل توپ مانند خودرا حفظ می نماید و قطر آن در این حالت ۸۰ میلی متر خواهد بود بعد از رسیدن به سطح ماه این ربات ۲۵۰ گرمی به حالت فعال در خواهد آمد و باز شده و دو نیمکره ی محافظ آن بعنوان چرخ عمل می کنند.
ماموریت این ربات ثبت تصاویر و داده ها از سطح ماه است آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن می خواهد بداند لایه بالایی کره ی ماه در مقابل حرکت های مریخ نورد چه واکنشی خواهد داشت.
از آن جایی که این ربات برای انتقال مستقیم داده ها از ماه به زمین بسیار کوچک است اطلاعات آن به وسیله ی کاوشگری که همراه آنست مخابره خواهد شد.
آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن امیدوار است داده های این ربات به درک بهتر سطح ماه کمک نماید که در نهایت به دانشمندان در ساخت یک سیستم خودکار برای حرکت در جهان های دیگر کمک خواهدنمود.