Rate this post

عاشق وب: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ˮهماˮ بمنظور حرکت در راه اقتصاد دیجیتال و در امتداد استفاده از فناوری بلاک چین در صنعت هوانوردی و گردشکری در قراردادی با یک شرکت داخلی، می خواهد با انتشار توکن بلیت ˮهماˮ تحت عنوان هماتیک، تحولی در سیستم فروش صنعت هوایی کشور بوجود آورد.

به گزارش عاشق وب به نقل از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما”، برای توسعه خدمات نوین در راه تحول دیجیتال و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتالی، فناوری بلاک چین را با کمک یک شرکت داخلی را به خدمت گرفت تا برای اولین بار در جهان، نسل فناورانه بلیت های پرواز را بر بستر توکن صادر کند.

یکی از مشکلات فروش بلیت هواپیما، مسائل پیش بینی نشده برای اشخاص بوده که همین موضوع موجب می شود تا برنامه ریزی دقیق برای سفرهای چند ماه آتی و خرید بلیت سریع بسیار دشوار باشد؛ از طرف دیگر، مسافران هواپیما ترجیح می دهند تا بلیت پرواز خودرا پیش از نزدیک شدن به ایام تعطیلات یا مناسبت ها که احتمال زیادی برای کمیاب شدن بلیت وجود دارد، خریداری کنند اما در سیستم فروش بلیت، قابلیت خرید بلیت باز به مفهوم بلیت بدون زمان وجود ندارد که توکن هماتیک با هدف رفع چالش های بیان شده، طراحی شده است.

شهروندان در آینده نزدیک با بهره گیری از توکن هماتیک می توانند تجربه ای نوین از خرید بلیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران”هما” را داشته باشند؛ در حقیقت با بهره گیری از این توکن برای کلاس پروازهای اکونومی، قابلیت خرید بلیت بدون زمان بر طبق مسافت هوایی وجود دارد که با این خدمت، مسافران می توانند مستقل از شهر مبدا و مقصد، این توکن را از قبل و به مرور زمان خریداری و متناسب با مسافت پروازهای خود استفاده کنند؛ همین طور قابلیت مبادله این توکن با سایر مسافران نیز وجود دارد.

در پروسه محاسبه هزینه پرواز با توکن هماتیک، میزان مسافت هوایی دو شهر یا به اصطلاح ناتیکال مایل بین دو شهر استفاده می شود. هر واحد از این توکن، برابر منافع استفاده از یک صندلی در پرواز اکونومی به مسافت ۱۰۰ ناتیکال مایل بوده؛ بطور مثال، مسافران برای خرید بلیت در راه تهران-مشهد که مسافت آن ۴۱۰ ناتیکال مایل است، باید ۴.۱ توکن برای دریافت بلیت پرداخت کنند؛ همین طور در مسیرهای کمتر از ۲۵۰ ناتیکال مایل، حداقل ۲.۵ توکن بمنظور صدور بلیت پرواز دریافت می شود.

به عبارت دیگر توکن هماتیک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحولی در پروسه صدور بلیت، انقلابی در صنعت هوانوردی ایران بشمار می رود.

منبع: