Rate this post

به گزارش عاشق وب رئیس موزه ارتباطات اظهار داشت: نخستین خانه موزه تمبر ایران اول خرداد ۱۴۰۰ در خانه مجتهدی های تبریز افتتاح می شود.
حسن عمیدی در گفت و گو با ایسنا، درباره افتتاح خانه موزه تمبر تبریز اظهار داشت: تبریز بخش عمده ای از فرهنگ و هنر و تاریخ این کشور است و شاهد خیلی از رویدادها بوده، همین طور خیلی از اتفاقات فرهنگی همچون ساخت نخستین چاپخانه و اداره پست در این شهر رخ داده است. بدین جهت نخستین خانه موزه تمبر ایران فردا در شهر تبریز با حضور استاندار، شهردار و مقامات کشور و لشکری شهر تبریر و استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.
وی با اعلان اینکه تمبر هم یک سفیر فرهنگی شمرده می شود، اظهار نمود: ۲۴ مکان تاریخی فرهنگی و طبیعی در ایران در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بازار تبریز هم جزو پایگاه های میراث جهانی است. خانه مجتهدی ها در بازار تبریز قرار دارد که قدمت آن مربوط به اواخر دوره صفوی و اوایل قاجار است و در سال ۱۳۸۱ به ثبت آثار ملی رسیده، افتتاح خانه موزه تمبر در این فضا، فرصتی است برای آشنایی مردم با فرهنگ و هنر و پژوهش مردم.
رئیس موزه ارتباطات اشاره کرد: این نخستین خانه موزه تمبر در ایران است. بعد از موزه ارتباطات در شهر تهران، شرکت پست فعالیت موزه ها را قبل از این در استان های دیگر در قالب پست-موزه-مدرسه آغاز نموده بود، همچون در رشت، یزد و سیستان و بلوچستان پست موزه هایی در ماه های گذشته افتتاح شد و الان در تبریز فضایی را بعنوان پنجمین فضا راه اندازی می نماید.

منبع: