Rate this post

عاشق وب: اپل در کوشش برای کنار گذاشتن تراشه های اینتل و جلو زدن از رقیبانش، سرگرم آماده سازی عرضه چندین مدل جدید لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی مک با پردازنده سریعتر، طراحی جدید و امکان اتصال بهتر با دستگاههای دیگر است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد ارتقاهای انجام گرفته، مدل های مختلف مک شامل لپ تاپ مدل بالای مک بوک پرو، لپ تاپ نسبتا ارزانتر مک بوک ایر و کامپیوتر های رومیزی مک پرو، آی مک و مک مینی را دربرمی گیرد.

انتظار می رود مدل جدید مک بوک پرو تا اوایل تابستان به بازار ارائه شود و بعد از آن مدل ارتقا یافته مک بوک ایر و مدل پایینتری از مک بوک پرو و ورک استیشن جدید مک پرو روانه بازار خواهند شد. اپل سرگرم کار روی یک مدل بالاتر کامپیوتر رومیزی مک مینی و مدل بزرگتر آی مک است. در ساخت این دستگاهها تراشه طراحی شرکت اپل بکار می رود که عملکرد و قابلیتهای بالاتری نسبت به تراشه های فعلی M۱ دارد.

اپل می خواهد محصولات جدید مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را عرضه نماید که طراحی بدنه جدیدی داشته و از فناوری شارژر مگ سیف مغناطیسی استفاده می نمایند و پورتهای بیشتری برای اتصال به دستگاههای بیرونی دارند. اپل همین طور پورت HDMI و اسلات کارت SD را که در مدل های قبلی حذف کرده و موجب انتقاد کاربران به ویژه عکاسان شده بود را در مدل های جدید برمی گرداند.

اپل روز سه شنبه اعلام نمود آی مک ۲۴ اینچی جدید روز ۲۱ ماه مه در فروشگاهها موجود خواهد بود.

شرکت تحقیقاتی گارتنر ماه گذشته گزارش کرده بود فروش کامپیوتر شخصی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۳۲ درصد رشد کرد که سریعترین نرخ رشد سالانه از زمان شروع رصد این بازار در سال ۲۰۰۰ بود. اپل با ۱۵ درصد سهم از بازار آمریکا و هشت درصد سهم از بازار جهانی، چهارمین شرکت پرفروش بود. محصولات مک سهم رو به رشدی در درآمد اپل پیدا کرده اند و در سه ماهه ژانویه تا مارس ۹.۱ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت داشتند که معادل ۱۰ درصد از کل فروش اپل بود.

اپل پاییز گذشته جایگزین کردن پردازنده های اینتل با تراشه M۱ را که مبتنی بر فناوری مشابه آیفون و آی پد است را شروع شد. این تراشه نیروی کمتری مصرف می کند و اجازه می دهد کامپیوتر مک با اپلیکیشن مشابه دستگاههای موبایل کار کند. حالا مدل قویتر این تراشه در مدل های کامپیوتر مک بکار می رود که هسته های رایانشی بیشتری داشته و سرعت انجام وظایف روزمره و کارهایی مانند ویرایش ویدیو و برنامه نویسی را می افزایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل می خواهد تا اوایل سال ۲۰۲۲ استفاده از تراشه های اینتل را بطور کامل کنار بگذارد و از تراشه M۱ طراحی داخلی خود استفاده نماید.

منبع: