Rate this post

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه مسئولیت در حمله سایبری به شرکت سولارویندز را تکذیب نمود اما گفت از اینکه آمریکا و انگلیس سرویس جاسوسی روسیه را عامل چنین حمله پیشرفته ای می دانند حس خوشایندی داشته است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آمریکا و انگلیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه که جایگزین فعالیت های جاسوسی خارجی کا گ ب است را عامل هک سولار ویندز شناخته اند که به رخنه اطلاعاتی به ۹ سازمان فدرال آمریکا و صدها شرکت بخش خصوصی منجر گردید.

سرگی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه با بی بی سی روسیه اظهار داشت: این ادعاها مانند یک رمان پلیسی بد است.

وی در پاسخ به اینکه آیا سرویس اطلاعات خارجی روسیه مسئول هک سولارویندز بوده است، با لبخند پاسخ داد: اگر سرویس اطلاعات خارجی مسئول چنین حمله پیشرفته ای بود وی حس غرور می کرد اما نمی تواند مدعی دستاورد خلاقانه افراد دیگر شود.

ناریشکین اظهار داشت: نمی خواهد آمریکا را به دست داشتن در این حمله متهم کند اما اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا نشان داده است که این تاکتیکهای حمله مشابه تاکتیکهایی هستند که توسط سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس انجام می شوند.

آمریکا و انگلیس روسیه را بعنوان یک ابرقدرت سابق خطرناک معرفی کرده اند که دشمنان را با گاز اعصاب مسموم و مواد رادیواکتیوی می کند، در انتخاباتهای غرب مداخله کرده و فعالیت های هک در سرتاسر جهان انجام می دهد.

ناریشکین اظهار داشت: چنین اتهاماتی پوچ بوده و برخلاف آنچه ادعا شده است، روسیه مسئول حملات سایبری، هک یا مداخله در انتخابات نیست.

هک شرکت سولار ویندز که دسامبر گذشته شناسایی شد، به هکرها امکان دسترسی به شبکه هزاران شرکت و دفاتر دولتی فراهم نمود که از محصولات این شرکت استفاده می کردند. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت این حمله را بزرگترین و پیچیده ترین حمله ای توصیف کرد که تابحال در جهان به وقوع پیوسته است.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان جاسوسی انگلیس اعلام نمود به احتمال زیاد سرویس اطلاعات خارجی روسیه عامل حمله به سولار ویندز بوده است.

منبع: