Rate this post

با همکاری مشترک پارک علم و فناوری البرز و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و در جهت توسعه بازار و پشتیبانی از کسب و کارهای نو در حوزه پست، مرکز نوآوری لجستیک فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی می شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مهندس مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز در نشستی که با حضور دکترمحمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، مهندس رضا حمیدپور مدیرکل پست استان البرز و دیگر مدیران این دو مجموعه به منظور بررسی مبحث راه اندازی مرکز نوآوری تخصصی در حوزه پست برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم ایجاد ساختارهای جدید برای عرضه خدمات مناسب به مردم و شهروندان اظهار نمود: در این حوزه راه اندازی مراکز نوآوری که با عنایت به نیازهای مردم و جامعه شکل می گیرد، یکی از ساختارهای مورد نیاز در شرایط کنونی است و ما تلاش می نماییم از ظرفیت های موجود برای اهداف و موضوعات مشترک نهایت استفاده و بهره مندی را داشته باشم.
وی ادامه داد: پارک علم و فناوری البرز توانمندی ها و ظرفیت های خوبی دارد، اما برای پشتیبانی از دانش آموختگان و فناوران و پشتیبانی از اقتصاد دانش بنیان و فناور دست همه دستگاههای علمی و اجرایی را به گرمی می فشارد.

دکترمحمدرضا قادری، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران هم در این جلسه ضمن استقبال از ایده راه اندازی مرکز نوآوری لجستیک آی. سی. تی با همکاری پارک علم و فناوری البرز اظهار داشت: دیگر امکان توسعه و فعالیت پست به شکل گذشته و سنتی مقدور نیست و در این عرصه نیازمند حضور شرکتهای فناور، استارت آپها و کسب و کارهای دانش پایه هستیم تا ضمن توسعه اقتصاد دانش بنیان به نیازهای کسب و کارها متناسب با شرایط جدید پاسخ دهند.

وی ضمن اشاره به این که بیشتر از ۷۰ درصد فعالیتهای پست در فضای الکترونیکی و فناوری اطلاعات انجام می شود، اضافه کرد: حضور استارت آپها و کسب و کارهای نو در حوزه پست بستر بسیار مناسبی است که شرکت پست هم از این کسب و کارها حمایت می کند.

قادری به جایگاه کسب و کارهای جدید در حوزه پست اشاره نمود و اظهار داشت: پست خیلی از کسب و کارها همچون بخش نشر و توزیع کتاب را متحول کرده است که نمونه واقعی آن در نمایشگاه کتاب و ارسال میلیون ها جلد کتاب به سراسر کشور و یا دنیاست.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به این که فضای بسیار خوبی برای توسعه کسب و کارهای نو در بخش پست وجود دارد، اظهار داشت: توسعه بخش های مختلف تجاری و اقتصادی اتفاق خوبی است که رخ داده و هم اکنون ایده “روستا بازار” را برای استان ها و شهرستان های مختلف در جهت توسعه روستاها دنبال می نماییم. همینطور هم اکنون با همه فعالیتهایی که در شرکت پست وجود دارد، فقط نیم درصد بازار را پوشش می دهد، ازاین رو میتوان با طرح ایجاد مرکز نوآوری لجستیک آی. سی. تی، کسب و کارها و سهم بازار و اقتصاد در این بخش را تقویت و توسعه داد.

به نقل از وزارت علوم، در این جلسه همینطور در زمینه برگزاری رویدادهای استارت آپی برای پذیرش و پشتیبانی از ایده های نو هم بحث شد تا امکان جذب ایده ها در بخش پست فراهم آید.

منبع: