به گزارش عاشق وب با رفع محدودیتهای کرونایی افراد بیشترین به رزرو آنلاین سفر و هتلها می پردازند که برای کسب و کار تبلیغات گوگل بسیار عالی است و همزمان کارمندان گوگل از خانه کار می کنند و با پول این شرکت به سفر نمی روند و این مورد هم برای کسب و کار گوگل خوب است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در هزینه های مربوط به تبلیغات، سفر و سرگرمی در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲۶۸ میلیون دلار صرفه جویی کرد که عموما نتیجه کووید ۱۹ بود.

بر مبنای سالانه این میزان صرفه جویی بیشتر از یک میلیارد دلار خواهد بود. در حقیقت آلفابت در گزارش سالانه ای که اوایل سال جاری منتشر کرد، اعلام نمود هزینه های تبلیغات و کمپینها به میزان ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد چونکه این شرکت هزینه ها را کم کرد و کمپینها را متوقف یا باردیگر برنامه ریزی کرد و به سبب پاندمی، برگزاری تعدادی از رویدادها را به شکل دیجیتالی تغییر داد. هزینه های سفر و سرگرمی به میزان ۳۷۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.

این صرفه جویی خیلی از هزینه هایی که مربوط به استخدام هزاران کارمند بیشتر بود را جبران کرد و احتیاط برمبنای شرایط پاندمی به این شرکت اجازه داد با وجود افزایش ۳۴ درصدی درآمد، هزینه های بازاریابی و اداری خویش را در سه ماهه نخست ثابت نگه دارد.

گوگل برای مزایایی مانند میزهای ماساژ، غذاهای تهیه شده و سرگرمیهای شرکتی مشهور است که الهام بخش عمده فرهنگ کار سیلیکون ولی شده است اما اغلب کارکنان گوگل از مارس سال ۲۰۲۰ بصورت دورکاری و بدون دسترسی به این مزایا کار کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با این وجود گوگل می خواهد اواخر سال جاری کارمندانش را به دفتر بازگرداند. روث پورات، مدیر مالی این شرکت به سرمایه گذاران اعلام نمود گوگل در حال برنامه ریزی یک مدل هیبریدی است و می خواهد کارکنانش را در فضایی قرار دهد که فشردگی کمتری نسبت به گذشته دارد. پورات همینطور اظهار داشت: گوگل به سرمایه گذاری در مستغلات در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

منبع: