Rate this post

به گزارش عاشق وب شب گذشته بالگرد مریخی نبوغ برای چهارمین بار در سیاره سرخ پرواز کرد اما این پرواز ˮنبوغˮ کمی متفاوت بود چون که این بالگرد طی این پرواز مسافت بیشتری را طی کرد و سرعت بیشتری را هم نسبت به پروازهای قبلی ثبت نمود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا دیشب در حساب کاربری خود در توییتر اعلام نمود که نبوغ، چهارمین پرواز خویش را هم با موفقیت انجام داده است. حال محققان این مرکز اطلاعات بیشتری درباره جزئیات پرواز نبوغ منتشر نموده اند.
“نبوغ” در چهارمین پرواز خود تا ارتفاع معمول خود یعنی ۱۶ فوت(پنج متر) از سطح مریخ ارتفاع گرفت و سپس ۴۳۶ فوت(۱۱۳ متر) به سمت جنوب پرواز کرد و سپس بازگشت. بالگرد مریخی نبوغ در طول سفر ۸۷۲ فوت(۲۶۶ متری) خود ۱۱۷ ثانیه در هوا بود.
همینطور طی این پرواز بر فراز مریخ تصاویر بیشتری را از سیاره سرخ ثبت نمود. قرار بود این بالگرد حدودا دو کیلوگرمی ناسا روز پنجشنبه برای چهارمین پرواز کند اما این پرواز طبق برنامه انجام نشد. داده های حاصل از پروازهای “نبوغ” در مریخ طی ماه جاری می تواند به طراحی سایر هوانوردها برای پرواز در مریخ و سیارات دیگر استفاده شوند.

منبع: