Rate this post

به گزارش عاشق وب کردستان کلاب هاوس همانند یک رادیو درحال پخش است و در آن خبری از عکس و فیلم نیست.
نرم افزار کلاب هلاوس (Cloub House) بعد از انتشار اولیه اش در آمریکا در مدت زمان کوتاهی شاهد فعالیت افراد معروفی مثل ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و خیلی از خواننده و سلبریتی های ایالات متحده در آن بود.
روزنامه فایننشال تایمز می گوید که سرمایه گذاران خطرپذیر همین حالا کلاب هاوس را بیشتر از یک میلیارد دلار ارزش گذاری کرده اند.
چندی نگذشت که از نرم افزار کلاب هاوس در سایر کشورهای جهان هم استقبال بی نظیری به عمل آمد به صورتی که در کمتر از یک سال عمر خود بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد. البته وجود این نرم افزار که بیشتر شبیه به یک رادیو زنده است به مذاق برخی از کشورهای جهان مثل چین خوش نیامد و با وجود استقبال گسترده مردم از این شبکه اجتماعی جدید، مسدود شد.
کلاب هاوس همانند یک رادیو درحال پخش است و در آنجا خبری از عکس و فیلم نیست که می توانید به آن گوش بسپارید البته شما با عضو شدن در گروه هایی می توانید در آنجا نظرات خویش را به صورت صدا بیان کنید.
در نرم افزار کلاب هاوس تنها چند نفر حاضر در گروه امکان صحبت کردن دارند و افراد دیگر بعد از بلندکردن دست می توانند به گفت وگوها بپیوندند. البته این را به یاد داشته باشید که در این شبکه اجتماعی گفت وگوها ضبط نخواهد شد، پس برای شنیدن صحبت های مورد علاقه خود باید در قسمت علاقمندی ها موضوعات مهم برای خودتان را مشخص کنید تا قبل از آغاز گفت وگوها از آن آگاه شوید.
هرچند که میتوان از کلاب هاوس برای مکالمه با دوستان و اقوام بهره برد اما حضور چهره های سیاسی، افراد مشهور و خواننده ها و امکان گوش دادن به صدای آنها تصور مکانی دوستانه را برای شما بازسازی خواهد نمود بگونه ای که انگار با ایلان ماسک در اتاقی نشسته اید و به سخنانش به دقت گوش می دهید.
نرم افزار کلاب هاوس تنها برای موبایل های هوشمند با سیستم عامل (ios) در دسترس می باشد و نسخه اصلی اندرویدی آن، هرچند که قول انتشار آن داده شده، به فروشگاه های نرم افزار وارد نشده است. البنه به یاد داشته باشید جهت استفاده از نرم افزار کلاب هاوس لازم است که یک نفر که پیش تر از شما این نرم افزار را مورد استفاده قرار داده دعوت کند. پیشنهاد می شود الان اطلاعات خویش را در کلاب هاوس وارد کنید تا نام کاربری شما رزرو شود، بعد از آن کلاب هاوس به صورت خودکار برای مخاطبین تلفن همراه شما که از این نرم افزار استفاده می نمایند پیام می فرستد تا دعوت نامه برایتان ارسال شود.
حالا رقیب هایی هم برای کلاب هاوس پیدا شده اند، شرکت سوئدی اسپاتیفای هم اکنون بزرگ ترین سرویس استریم موسیقی جهان است و می خواهد بر تمام جنبه های سرویسهای صوتی آنلاین ازجمله پادکست، کتاب های صوتی و چت صوتی زنده مسلط شود. در همین راستا اسپاتیفای برای جذب کاربران جدید و افزایش درآمد تبلیغاتی خود، تابه حال بیشتر از یک میلیارد دلار برای خرید شرکتهای پادکستی هزینه کرده است تا بیشتر از ۲ میلیون پادکست به پلت فرم خود اضافه کند.
بلومبرگ با استناد به منابع خود می گوید که اسپاتیفای با استخدام ۱۰۰ نفر و مذاکره با استعدادهای این حوزه برای تولید محتوای اختصاصی، به صورت جدی به دنبال کسب سهم قابل توجهی از بازار جدید است.
چت صوتی زنده که توسط اسپاتیفای و دیسکورد باردیگر به شهرت رسیده است، شباهت زیادی به برنامه های رادیویی دارد که به شنوندگان اجازه می دادند به صورت زنده در مباحثه شرکت نمایند.
کلاب هاوس بعنوان یک ایده عالی در عرصه جهانی مورد استقبال عمومی قرار گرفته و در ایران هم افراد زیادی به استفاده از آن روی آورده اند. هرچند در ماه گذشته اخباری در مورد فیلترینگ و یا کاهش پهنای باند این نرم افزار از جانب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر گردید اما فعلاً تصمیم رسمی مسدودسازی این نرم افزار گرفته نشده است.

منبع: