Rate this post

عاشق وب: سودجویان با طراحی و بارگذاری لینک های فیشینگ، کاربران را برای ورود به صفحات جعلی پرداخت برای کلاهبرداری سوق می دهند، بدین سبب لازم است پیش از پرداخت وجه از اصلی بودن درگاه پرداخت و نشانی اینترنتی آن مطمئن شوید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، باتوجه به افزایش بیماری کرونا در کشور خیلی از شهروندان برای فروش کالا نو و دسته دوم خود از سایت های نیازمندی بهره برده و کلاهبرداران با سوءاستفاده از این مساله با ارسال صفحات جعلی تمدید آگهی از آنان کلاهبرداری می کنند.
سودجویان با طراحی و بارگذاری لینک های جعلی تمدید آگهی و موارد مشابه، کاربران را برای ورود به صفحات جعلی پرداخت برای کلاهبرداری سوق می دهند. بدین سبب لازم است پیش از پرداخت وجه حتی مبالغی بسیار اندک از اصلی بودن درگاه پرداخت و نشانی اینترنتی آن مطمئن شوید تا در دام درگاه های جعلی قرار نگیرید.
شهروندان با وجود هشدارهای پلیسی بازهم مورد سودجویی کلاهبرداران سایبری قرار می گیرند. پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری بوسیله ارسال صفحات جعلی پرداخت در فضای مجازی و ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری در خریدهای مجازی هشدار داد و اینکه پیش از تماس و قرار ملاقات با فرد حتما برای خرید کالا، ابتدا نام، شرکت سازنده و برخی اطلاعات دیگر درباب آنرا بوسیله جست وجو در اینترنت به دست آورده و از قیمت حدودی آن نیز باخبر شوید.
همین طور پایین بودن بیش از اندازه قیمت می تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا باشد، بدین سبب بهتر است هنگام خرید کالا اطمینان حاصل کنید که سرقتی نباشد. پیش از انجام معامله و پرداخت هزینه، نیز ابتدا شماره تلفن و نشانی طرف معامله را بررسی نموده و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.
وی ادامه داد: لینک های ارسالی از طرف فروشنده احتمال دارد درگاه فیشینگ بانکی باشد پس پیش از واریز هرگونه وجهی بوسیله این لینک ها مطمئن شوید که درگاه بانکی ارسالی فیشینگ نیست. اگر فروشنده کالا اطلاعات شخصی یا اطلاعات بانکی خودرا ارائه کرد، دلیل بر اعتماد کردن به ایشان نیست، ممکنست اطلاعات شخص دیگری را اعلام نموده باشد.

منبع: