Rate this post

تعمیر آسانسور در مواردی که مشکل مربوط به موتور و یا گیربکس باشد امری پیچیده است که نیازمند فردی متخصص در این موضوع می باشد.

اعزام تعمیرکار آسانسور  و سرویسکار آسانسور در سراسر شهر تهران توسط شرکت آسانسور کارما در اسرع وقت،تعمیرات آسانسور غرب تهران آسانسور ارائه سرویس های تعمیراتی آسانسور در تهران. تعمیر آسانسور غرب تهران به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود:

 

۱٫بخشی که مربوط به تعمیر گیربکس و موتور آسانسور می شود

 

۲٫بخش دیگر تعمیر آسانسور به کابین آن و درب و برد مربوط می شود.

سرویس آسانسور غرب تهران

مشکلاتی مانند تکان های شدید کابین آسانسور که به وضوح احساس می شود مربوط به گیربکس آسانسور است. که تعمیر آسانسور در مواردی که مشکل مربوط به موتور و یا گیربکس باشد  امری پیچیده است که نیازمند فردی متخصص در این موضوع است.توجه داشته باشید که در مواردی که گیربکس آسانسور به هر نحوی مشکل داشته باشد باید سریعا اقدام کنید چون ممکن است باعث سقوط آسانسور شود.

 

به طور کلی در مواجه با هر مشکلی در آسانسور به گونه ای عمل کنید که ابتدا متخصص فنی از آسانسور دیدن فرماید تا بتواند با استفاده از تجربه هایی که در این زمینه دارد علت خرابی آسانسور را مشخص کند.

 

در این صورت نیروی تعمیر کار میتواند به تعمیر آسانسور بپردازد.

 

ایرادات برد آسانسور اغلب به علت استهلاک بوده که ورود و خروج آمپر و ولتاژ نامناسب باعث ضعیف شدگی قطعات برد می شود.

 

این نکته شایان ذکر است که رسیدگی و بررسی مداوم برد آسانسور باعث افزایش طول عمر آن می شود.

 

سیستم ایمنی آسانسور به دو قطعه ی گاورنر و پاراشوت وابسته است چنانچه هر کدام از این قطعات دچار مشکلی شوند صدمات جانی و مالی زیادی را به همراه دارد.همانطور که در دیگر مقالات گفته شد آسانسورها در دو نوع هیدرولیکی و کششی در بازار موجود می باشند.تعمیر هر دوی این مدل آسانسورها نیاز به دانش فنی و افراد متخصص می باشد.

 

یکی از قطعات آسانسور که خرابی آن مشکلات زیادی را به همراه دارد فلکه ی هرزگرد است.

 

فلکه هرزگرد :

فلکه هرزگرد یا فلکه کششی آسانسور قرقره ای می باشد که از آن برای انتقال قدرت موتور و حرکت به سیم بکسل استفاده میگردد. در واقع فلکه هرزگرد نقش مهمی در سیستم تعلیق آسانسور ایفا می نماید.

 

در واقع کاربرد فلکه هرزگرد در سیستم آسانسور به شکل زیر می باشد:

 

در نصب آسانسور برای اتصال سیم بکسل به کابین و مرکز وزنه تعادل از فلکه گیربکس استفاده می شود

 

که در این شرایط باید از فلکه ای بسیار بزرگ که روی گیربکس قرار میگیرد استفاده شود که این امر هم از نظر اجرایی مکان زیادی را اشغال مینماید و هم از نظر اقتصادی توجیه موجهی ندارد. به همین دلیل غالبا از دو فلکه  کوچکتر که یکی مخصوص گیربکس و دیگری مخصوص فلکه هرزگرد می باشد استفاده میگردد.

 

شیارهای که  داخل فلکه هستند در فلکه هرزگرد نقش کششی ندارند و تنها جهت هدایت سیم بکسل استفاده می شوند.

 

نیروی کششی به واسطه فلکه گیربکس مناسب با افزایش و کاهش زاویه پیج زاویه ای که سیم بکسل دور فلکه گیربکس ایجاد می کند ، کاهش یا افزایش می یابد . بنابراین فلکه هرزگرد  نیروی کششی فلکه گیربکس را کاهش داده و باعث تعلیق آسانسور می شود.