Rate this post

پلت فرم پیام رسان دیسکورد قابلیت مشابه کلاب هاوس را راه اندازی نمود که به کاربران امکان می دهد رویدادهای صوتی برای مخاطبانشان برگزار کنند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، دیسکورد که چت صوتی، ویدیویی و متنی فراهم می آورد، محبوب گیمرهای ویدیویی است و از زمان راه اندازی شدن این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۵، در بین سایر کاربران هم محبوبیت پیدا کرده است. قابلیت جدید “استیج چنل” دیسکورد به کاربران امکان می دهد رویدادهای صوتی با حضور حداکثر هزار نفر را به شکل راحتی مدیریت کنند و انتظار می رود تعامل در گروههای دیسکورد را تقویت کند.

منابع آگاه به رویترز گفته اند این پلت فرم که ماهانه بیشتر از ۱۴۰ میلیون کاربر فعال دارد، سرگرم مذاکره برای فروش به مایکروسافت به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار است. اما مایکروسافت و دیسکورد در اینباره اظهارنظر نکرده اند.

موفقیت اپلیکیشن چت صوتی کلاب هاوس که دسترسی به آن تنها از راه دعوت امکان پذیر است و به تازگی ۱۰ میلیون کاربر فعال هفتگی گزارش کرده است، پتانسیل خدمات چت صوتی را بارز کرده است بخصوص در شرایط فعلی که خیلی از افراد به علت پاندمی ویروس کرونا در خانه مانده اند.

توییتر می خواهد قابلیت صوتی زنده خود با نام Spaces را تا آوریل عرضه نماید. شبکه اجتماعی لینکدین مایکروسافت هم اعلام نموده که در حال آزمایش قابلیتهای چت صوتی است و شرکت فیسبوک هم گویا سرگرم ساخت سرویس مشابه کلاب هاوس است.

پیام رسان تلگرام به تازگی قابلیتهای بیشتری برای چتهای صوتی افزوده و محدودیت اندازه آنها را حذف کرده است. شرکت اسلک تکنولوژیز هم در حال آزمایش قابلیتهای صوتی اجتماعی است. شرکت اسپاتیفای هفته جاری اعلام نمود شرکت سازنده اپلیکیشن ورزشی صوتی “لاکر روم” را خریداری نموده است.

دیسکورد بعد از اینکه مشاهده کرد در دوران پاندمی، افراد بیشتری برای رویدادهای مختلف از این پلت فرم استفاده می نمایند، کوشش برای عرضه قابلیت استیج را مضاعف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، قابلیت جدید دیسکورد مثل یک کانال است که امکان می دهد میزبانها ورود افراد را مدیریت کنند و امکاناتی مانند بلند کردن دست از جانب شنوندگان برای صحبت کردن دارد. دیسکورد می خواهد ظرفیت شمار کاربرانی که می توانند در استیج ها حضور پیدا کنند را در ماه های آینده افزایش دهد و اعلام نموده که راههای درآمدزایی کاربران از برگزاری رویدادهای صوتی را بررسی خواهد نمود.

منبع: