Rate this post

عاشق وب: یافته های یک بررسی نشان داد بیش از نیمی از ۱۰۰ اپلیکیشن های محبوب، اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث به اشتراک می گذارند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بعد از معرفی برچسب های حریم خصوصی در فروشگاه اپ استور اپل، شرکت پی کلود که فراهم کننده ظرفیت ابری است، تصمیم گرفت به بررسی دقیق اپلیکیشن های موبایلی بپردازد که کاربران به صورت روزمره استفاده می نمایند تا مشخص شود کدام اپلیکیشن ها بیشترین اشتراک گذاری اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث دارند.

این شرکت برای تحلیل آمار از بخشهای تبلیغات شخص ثالث و بازاریابی یا تبلیغات طراحان برچسب های حریم خصوصی اپل برای یافتن اپلیکیشن هایی که بیشترین اطلاعات شخصی کاربران را برای بازاریابی خود جمع آوری می کنند، بهره برد.

بر اساس یافته های پی کلود، ۵۲ درصد از همه اپلیکیشن ها اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث در رابطه با یک شرکت که اپلیکیشن خاصی را اداره می کند یا افرادی که پولی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران پرداخت می کنند، به اشتراک می گذارند. از میان این اپلیکیشن ها، اینستاگرام (۷۹ درصد)، فیسبوک (۵۷ درصد) و لینکدین (۵۰ درصد) بیشترین اطلاعات شخصی را جمع آوری می کنند.

در خصوص اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران، اینستاگرام با اشتراک گذاری ۷۹ درصد از اطلاعات کاربران با شرکت های دیگر، در رتبه اول قرار دارد. فیسبوک که شرکت مادر اینستاگرام است، با ۵۷ درصد، در رتبه دوم و لینکدین و اوبر با فروش ۵۰ درصد از اطلاعات کاربرانشان در رتبه سوم قرار می گیرند.

بررسی پی کلود نشان داده که ۸۰ درصد از اپلیکیشن ها از اطلاعات کاربر برای بازاریابی محصولات شان در اپلیکیشن های خود و بخش های دیگر استفاده می نمایند که شامل اپلیکیشن هایی می شود که تبلیغات شان را در پلت فرم های دیگر و همین طور تبلیغات درون برنامه ای در جهت منافع خودشان نمایش می دهند.

فیس بوک و اینستاگرام در صدر لیست اپلیکیشن هایی هستند که اطلاعات کاربران را در جهت منافع خود جمع آوری می کنند و از ۸۶ درصد اطلاعات کاربران برای فروش محصولات شان و نمایش تبلیغات مرتبط دیگران استفاده می نمایند. اطلاعات جمع آوری شده از کاربران شامل تاریخ تولد تا زمان های روزانه استفاده کاربران از اپلیکیشن های آنهاست.

بر اساس گزارش تک رادار، اما اپلیکیشن هایی که بهترین عملکرد را در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران دارند، شامل سیگنال، کلاب هاوس، نت فلیکس، مایکروسافت تیمز، گوگل کلاس روم، شازم، اتسای، اسکایپ، بوهو، امتِرَک، زوم، شاپ و IRS۲Go۲ هستند که هیچ اطلاعاتی از کاربرانشان به اشتراک نمی گذارند.

منبع: