Rate this post

عاشق وب: تحقیقات جدید می گوید که یک سویه از ویروس کرونا موسوم به ˮP.1ˮ که نخستین بار در برزیل مشاهده شد، می تواند افرادی را که قبلا آلوده شده و بهبود یافته اند، باردیگر آلوده کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس یک گزارش از نیویورک تایمز، یکی از انواع ویروس کرونا می تواند افرادی را که قبلاً از عفونت کووید-۱۹ بهبود یافته اند، صرف نظر از مصونیت به دست آمده بواسطه تولید آنتی بادی ها یا پادتن ها، باردیگر عفونی کند. بر این اساس، این سویه از کروناویروس موسوم به “P.۱” افرادی را که از عفونت قبلی بهبود یافته اند، باردیگر آلوده می کند.
این سویه نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۲۰ در برزیل کشف شد، اما حالا بطور فزاینده ای دانشمندانی را که از موج بعدی مبتلاشدن به ویروس کرونا بیم دارند، نگران کرده است.
این سویه حالا به سرعت در شهر مانائوس در حال گسترش است و در ۲۴ کشور دیگر و ایالات متحده آمریکا نیز مشاهده شده است.
“ویلیام هاناج” متخصص اپیدمیولوژیست از دانشگاه هاروارد اظهار داشت: نگرانی در مورد “P.۱” درست است و داده ها به ما این نگرانی را می دهد.
طبق گزارش نیویورک تایمز، اطلاعات حاکی از توانایی سویه “P.۱” در عفونت مجدد در افرادی است که قبلاً از ویروس کرونا بهبود یافته اند، اما هنوز یک مطالعه رسمی که به نتیجه رسیده باشد، در یک مجله علمی رسمی دانشگاهی منتشر نشده است. با این وجود متخصصان می گویند خطر این سویه واقعی و جدی است.
“نونو فاریا” از کالج سلطنتی لندن که از پژوهشگران ارشد تحقیق درباره این سویه است، می گوید: این یافته ها با مانائوس مطابقت دارد، اما من نمی دانم که در مکان های دیگر نیز وجود دارد یا نه.
وی ادامه داد: پیام نهایی این است که باید هرچه زودتر تمام تلاش ها روی واکسیناسیون عمومی را افزایش و سرعت داد و باید یک گام جلوتر از ویروس باشیم.
وی همین طور بر مراقبت و احتیاط شدید در مورد ویروس کرونا تاکید کرد و افزود که ما باید همه اقدامات ایمنی همچون حفظ قرنطینه خانگی خودخواسته و استفاده از ماسکهای پزشکی را برای کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا انجام دهیم تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری نماییم. این حتی برای افرادی که قبلا مبتلا شده بوده اند نیز صدق می کند.

منبع: