Rate this post

فیسبوک به دنبال پیشنهاد دولت استرالیا برای اصلاح قانون جنجالی مربوط به شبکه های اجتماعی که آنها را به پرداخت پول برای نمایش محتوای خبری وادار می کند، صفحات خبری استرالیایی را به زودی احیا خواهدنمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، استرالیا و فیسبوک بر سر معرفی یک قانون از طرف دولت استرالیا که شرکتهایی نظیر فیسبوک و گوگل را وادار می کند با ناشران رسانه ای برای نمایش محتوای آنها در پلتفرمهایشان قرارداد ببندند، به بن بست رسیده بودند و فیسبوک هفته گذشته همه محتوای خبری و چندین حساب مربوط به دولتهای ایالتی و دپارتمانهای خدمات اضطراری در این کشور را مسدود کرد.

اما بعد از یک سری مذاکرات میان جاش فرای دنبرگ، خزانه دار استرالیا و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، دو طرف به مصالحه رسیدند.

استرالیا چهار اصلاحیه در قانون پیشنهادی صورت خواهد داد که شامل تغییر مکانیزم داوری الزامی در صورت عدم توافق غولهای فناوری با ناشران بر سر پرداخت پول منصفانه برای نمایش محتوای آنها خواهد بود.

فیس بوک در اطلاعیه ای از موافقت دولت استرالیا برای انجام تغییرات در قانون پیشنهادی ابراز خوشنودی کرد.

یکی از این اصلاحات، دوره میانجی گری دو ماهه قبل از دخالت داور منصوب شده از طرف دولت می باشد تا دو طرف فرصت کافی برای رسیدن به یک توافق خصوصی داشته باشند. همین طور شامل مقرراتی می شود که مشارکت یک شرکت اینترنتی در پایداری صنعت خبر استرالیا را در توافقات فعلی به حساب می آورد.

مشاجره بین فیسبوک و دولت استرالیا به دقت در فضای بین المللی دنبال می شود برای اینکه سایر کشورها همچون کانادا و انگلیس به دنبال وضع قوانین مشابه هستند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت استرالیا تا روز دوشنبه می گفت هیچ تغییری در این قانون صورت نخواهد داد.