Rate this post

نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا از طرح یک شرکت انگلیسی حمایت می کند تا هواپیمایی بسازد که می تواند از یک هواپیمای آموزشی به یک جت جنگنده تبدیل گردد آن هم تنها با جدا کردن و تعویض بال ها و موتورهایش!
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شرکت آئرالیس(Aeralis) در سافولک ۲۰۰ هزار پوند از نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا دریافت کرد تا هواپیمای دو سرنشین که سه نوع مختلف دارد را بسازد. انواع مختلف آن بدنه های یکسانی دارند اما با نصب بال ها و موتورهای متفاوت می توانند تغییر کنند این به نیروی هوایی اجازه می دهد تا با تعداد هواپیماهای کمتری کار کند.
نوع اولیه هواپیما را می توان برای آموزش تمرینات جنگی بهره برد اما طراحی آن طوری است که می توان با تغییر شرایط نیز از آن بهره برد.
این شرکت پیش بینی می کند که تغییر انواع این هواپیماها در حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بکشد و نخستین نسخه آن تا سه سال دیگر آماده خواهد بود.
تریستان کرافورد(Tristan Crawford) مدیر عامل آئرالیس می گوید: هر قطعه ای که در ساخت این هواپیماها استفاده گردد از شرکت های انگلیسی خواهد بود.
طراح هواپیماها به تایمز اظهار داشت: ما می توانیم بال و موتورهای مختلفی استفاده نمائیم تا بطور مثال هواپیما را تبدیل به یک هواپیمای آموزشی نماییم که به آرامی پرواز کند و کار با آن راحت است مثل یک ماشین خانوادگی.

این “طراحی انقلابی” به توسعه بیش از سه نوع هواپیما که حالا در حال ساخت است کمک خواهدنمود.
نسخه های فعلی سه نوع هواپیمای آموزشی از یک بدنه ی مشابه ارائه می کنند: هواپیمای پایه ۰.۶۵ ماخ، ۰.۸۵ ماخ و ۰.۹۵ ماخ
نسخه های آینده شامل یک مخزن سوخت خواهد بود که می توانند بعنوان یک پمپ بنزین هوایی به پهپادهای بی سرنشین سوخت برساند.
این شرکت همین طور اضافه کرد: آنها می توانند مدلی با بال های بلندتر بسازند که بتوان از آن در ماموریت های تجسسی بهره برد و یا هواپیمایی بی سرنشین که بعنوان پهپاد جنگی استفاده گردد.
کرافورد به تایمز اظهار داشت: آخرین بار بریتانیا در سال ۱۹۷۴ هواپیماهای نظامی خود یعنی هاوک(Hawk) را ساخت و هر فعالیت دیگری دراین زمینه بعد از آن تاریخ با همکاری سایر کشورها بوده است.
مبلغ ۲۰۰ هزار پوندی که نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا داده است برای سه سال توسعه و ساخت هواپیماها است که توسط مرکز “Rapid Capabilities Office” به ایده های نو اهدا می شود.
طراحی انعطاف پذیر این هواپیماها موجب می شود که گروه های آموزشی نیروی هوایی تعداد کمتری هواپیما نیاز داشته باشند و بر طبق سطح توانایی هر فرد آنرا تغییر دهند.

جزئیات مشخصی از نحوه ی کار و یا قدرت هواپیماها و یا اجزای تشکیل دهنده ی آن منتشر نشده است برای اینکه این هواپیما هنوز در مراحل اولیه طراحی است. معین نیست چه مدت طول می کشد تا خدمه بتوانند هواپیما را به شکل های مختلف تغییر دهند و هزینه های این مساله نیز معلوم نیست. این شرکت می گوید که این هواپیماها می توانند تا ۳۰ درصد از هزینه های فعلی انجام ماموریت های ترکیبی قدیمی را بسته به میزان استفاده از آنها کاهش دهند.
سخنگوی نیروی هوایی بریتانیا می گوید که قصد ندارند هواپیمای جت آموزشی هاوک را با این هواپیماهای جدید عوض کنند. او اضافه کرد: این سیستم برای ساده سازی طراحی، توسعه و پشتیبانی از هواپیماهای نظامی در چندین فعالیت آموزشی و دفاعی به وجود آمده است و در مقایسه با روش های قدیمی مدیریت ناوگان هوایی پیچیدگی و هزینه های کمتری دارد. شرکت آئرالیس بر روی بازآفرینی نحوه ی توسعه و عملکرد هواپیماهای نظامی آینده تمرکز دارد و ما خوشحالیم که می توانیم به همراه مرکز Rapid Capabilities Office به توسعه سیستم های آینده نیروی هوایی کمک نماییم. علاوه بر آن این سیستم به رونق انگلیس کمک خواهدنمود و دولت به هدف خود در پشتیبانی از اختراعات و نوآوری های انگلیس خواهد رسید. ما در حال ایجاد موقعیتی قابل توجه برای توسعه ی صادرات و ارتباطات جهانی برای بریتانیا هستیم.
ریچارد نایتون معاون رئیس ستاد دفاع این طراحی را نگاهی نوآورانه توصیف کرد که تا حالا در این عرصه وجود نداشته است.