Rate this post

دوربینهای تلفن هوشمند پیکسل گوگل از ماه آتی با بهره گیری از هوش مصنوعی قادر خواهند بود ضربان قلب و تنفس کاربر را اندازه بگیرند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، برنامه های سلامت موجود در فروشگاه Google Play و فروشگاه اپ استور اپل سالهاست قابلیتهای مشابه را فراهم می کنند اما بررسی انجام گرفته در سال ۲۰۱۷ نشان داد صحت و دقت این برنامه ها متفاوت بوده و استفاده اندکی از آنها وجود دارد.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام نمود انتظار دارد این توانایی را برای سایر تلفنهای هوشمند اندرویدی هم عرضه نماید اما برنامه هایش برای آیفون نامعلوم است. ساعت اپل، فیت بیت گوگل و محصولات مشابه دیگر دسترسی به فناوریهای سنجش ضربان قلب را به مخاطبان گسترده ای فراهم نموده اند.

کاربرانی که می خواهند ضربان قلب خودرا با بهره گیری از دوربین تلفن هوشمند اندازه بگیرند باید انگشت خودرا بر روی لنز قرار دهند که تغییر رنگ ظریفی که مربوط به جریان خون است را تشخیص می دهد. وضعیت تنفس از ویدئوی حرکات بالا تنه سنجیده می شود.

جک پو، مدیر محصول گوگل هلث در این زمینه اظهار نمود: این شرکت می خواست به کاربران تلفن هوشمند که می خواهند گاهی ضربان قلب و تنفس خودرا بررسی نمایند اما خرید دستگاه دیگری برایشان مقدور نیست، گزینه ای را فراهم آورد.

پو اظهار داشت: این فناوری که در سنجش ضربان قلب دو درصد خطا دارد، قبل از این که در تنظیمات پزشکی مورد استفاده قرار گیرد، به تست بیشتری نیاز دارد.

این قابلیت در آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن گوگل فیت موجود خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل با هدف رقابت با اپل، سامسونگ الکترونیکس و سایر شرکتهای فناوری موبایل که سرمایه گذاری بالایی در بازاریابی خدمات رفاهی انجام داده اند، دو سال پیش خدمات سلامت خودرا پیش تقویت کرد.