Rate this post

شرکت ˮکاننˮ یک حق اختراع جدید را به ثبت رسانده است که نمایانگر یک دوربین با لنزهای قابل تعویض چرخشی است که می تواند با لنزهای RF این شرکت کار کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت کانن(Canon) حق اختراعی را ثبت کرده است که نخستین بار توسط پایگاه “Canon News” مشاهده شد و یک دوربین دستی را نشان میدهد که تلفیقی از طراحی دوربین جیبی شبیه به “Osmo Pocket” و سری RF لنزهای بدون آینه آنست.
این دوربین از مکانیزم چرخشی برخوردارست که به سنسور و لنز اجازه می دهد تا به آسانی بین جهت روبرو و سلفی جابجا شوند.
این طرح هنگام استفاده مزایای مختلفی را نسبت به دوربین های سنتی ارائه می دهد. برجسته ترین آنها این است که شما مجبور نیستید دست خودرا بپیچانید یا کج کنید تا به درستی خودرا در قاب عکس قرار دهید.
این واقعیت که نمایشگر همیشه در مقابل شما قرار دارد نیز موجب می شود که هنگام تصویربرداری تسلط بیشتری داشته باشیم.
مزیت دیگر این است که می توان با بهره گیری از این دوربین، از شیشه فول فریم کانن بهره برد که فرصت هایی را برای ثبت برخی تصاویر سینمایی فراهم می آورد.

البته این طراحی بدون اشکال هم نیست. یکی از این موارد این است که محل قرارگیری لنز(آن قسمت که در عکس اول با حرف P نشان داده شده است) در جهت تصاویر سلفی غیرقابل استفاده می شود و این برای دوربینی که برای ساخت “ولاگ” طراحی شده باشد، ایده آل نیست، چونکه بیشتر میکروفون های خارجی بوسیله آن به دوربین متصل می شوند.
همچنین در اسناد کانن اشاره ای به پشتیبانی از “گیمبال” نشده است، به این معنا که هرگونه تثبیت تصویر باید توسط پیکر شخص و بوسیله لنز ارائه شود.
استفاده از شیشه تمام قاب کانن نیز قابل تامل است. لنزهای RF ارزان ترین(یا مقرون به صرفه ترین) لنزهایی نیستند که می توان خریداری کرد و اینکه دوربین حاصل به احتمال زیاد جیبی نخواهد بود.
مانند همه حق اختراعات ثبت شده، این محصول نیز ممکنست به یک محصول تجاری تبدیل نشود. با این وجود همانطور که “Canon News” اشاره نمود، این شرکت پنج حق اختراع ثبت شده جداگانه مربوط به این طرح را ثبت کرده است که نشان میدهد حداقل در مورد ایده ساخت آن جدی است.