Rate this post

فیسبوک چندین شرکت هولدینگ ایرلندی که به این شرکت آمریکایی امکان انتقال میلیاردها دلار سود به ایرلند و دور زدن قوانین مالیاتی آمریکا را فراهم نموده بودند را تعطیل می کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، روزنامه تایمز لندن با اشاره به اسناد فیسبوک در گزارشی نوشت: این شرکتهای ایرلندی برای نگهداری مالکیت معنوی فیسبوک بمنظور فروش بین المللی مورد استفاده قرار گرفته بودند و شرکتهای فیسبوک در سراسر جهان جهت استفاده از IP به این واحدها پول پرداخت می کردند و عمده فروش فیسبوک در خارج از آمریکا به این واحدها هدایت می شد. طبق آخرین آمار موجود، شرکت هولدینگ ایرلندی اصلی فیسبوک ۱۰۱ میلیون دلار مالیات برای بیش از ۱۵ میلیارد دلار سود در سال ۲۰۱۸ پرداخت کرد.

اقدام فیسبوک برای تعطیلی واحدهای ایرلندی بعد از این روی داد که سرویس درآمد داخلی آمریکا فیسبوک را به دادگاه کشاند و اعلام نمود این شرکت برای اجتناب از پرداخت مالیات در آمریکا، درآمدهایش را به ایرلند هدایت کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیسبوک در اطلاعیه ای به تایمز اعلام نمود مجوزهای مالکیت معنوی مربوط به کارهای بین المللی ما به آمریکا برگردانده شده اند. این تغییر که از ژوییه امسال اجرائی می شود، منطبق با ساختار این شرکت است که انتظار می رود بیشترین فعالیتها و کاربران را داشته باشد. بر این باوریم که این اقدام مطابق با تغییرات آتی قوانین مالیاتی خواهد بود که سیاستگذاران در سراسر جهان خواهان آنها هستند.