Rate this post

به گزارش عاشق وب دولت فدرال ایالت نوادا در ایالات متحده موافقت کرده است که به شرکت ˮMotionalˮ اجازه دهد خودرو های خودران خویش را به شکل بدون راننده آزمایش کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت “موشنال”(Motional) که حاصل سرمایه گذاری مشترک بین شرکت خودروسازی “هیوندای” و شرکت “Aptiv” است، می خواهد آزمایش خودرو های کاملاً بدون راننده خویش را در ایالت نوادا آمریکا آغاز کند. دولت فدرال این ایالت به این شرکت اجازه می دهد تا وسایل نقلیه خودران خویش را بدون حضور راننده پشت فرمان که معمولا برای ملاحظات ایمنی در صورت اختلال در سیستم خودران خودرو پشت فرمان می نشیند، آزمایش کند.
“کارل ایگنما” رئیس و مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: ماههای آینده شاهد اتمام یک دوره آزمایش دقیق و ارزیابی خواهیم بود، جایی که ما در همکاری تنگاتنگ با یکی از معتبرترین ارزیابی کنندگان ایمنی در جهان، عملکرد و ایمنی وسایل نقلیه خودران خویش را با طی هزاران کیلومتر مسافت در جاده های عمومی و خصوصی و در شرایط مختلف بررسی می نماییم. این فرایند، سال جاری شامل تست کاملا بدون راننده در مسیرهای بسته است.
اگر همه چیز در این آزمایش ها به خوبی پیش برود، “موشنال” می خواهد در ماههای آینده خودرو های بدون راننده خویش را در جاده های عمومی نوادا آزمایش کند. باآنکه این خودرو ها راننده انسانی نخواهند داشت، اما دارای سرنشینانی خواهند بود که در صورت ضرورت می توانند واکنش مناسب نشان دهند و خودرو را متوقف کنند.
“ایگنما” اضافه کرد: ما کوتاه ترین یا سریع ترین مسیر را برای عملیات بدون راننده در جاده های عمومی انتخاب نمی نماییم. ما در حال انتخاب مسیری ایمن هستیم و امیدواریم که دیگران هم از ما پیروی کنند.
تأیید دولت فدرال ایالت نوادا یک نقطه عطف مهم برای “موشنال” در جهت رسیدن به یک سیستم عامل رانندگی خودکار برای تاکسی های خودران و خودروسازان است که در سال ۲۰۲۲ آماده خواهد شد.
این شرکت و شرکت “لیفت”(Lyft) طی دو سال قبل تاکسی های رباتیک خودران خود معروف به “روبوتاکسی”(robotaxi) را در ایالت نوادا آزمایش کرده اند.
چندین خودروساز دیگر که در سودای تحقق رویایی خودرو های کاملا خودران هستند هم اجازه آزمایش خودرو های بدون راننده را در جاده های عمومی ایالات متحده دریافت کرده اند. بعنوان مثال، شرکت “ویمو” این کار را در ایالت آریزونا انجام می دهد.