Rate this post

پژوهشگران کره جنوبی تلاش دارند با بررسی خصوصیت های کروناویروس و سرعت تکثیر آن در بدن، به تشخیص و درمان بهتر کووید-۱۹ کمک کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از وبسایت رسمی “موسسه پژوهش های علوم زیستی و زیست فناوری کره جنوبی”(KRIBB)، پژوهشگران، آن دسته از خصوصیت های کروناویروس را که شاید بتواند به ابداع واکسن و راهبردهای درمانی کمک نماید، با بررسی یک مدل پستاندار غیرانسان شناسایی کرده اند.
دکتر “جانگ جو هونگ”(Jung Joo Hong)، پژوهشگر موسسه پژوهش های علوم زیستی و زیست فناوری کره جنوبی و همکارانش، این پژوهش را در فوریه سالجاری آغاز کردند و به نتایج موفقیت آمیزی در مورد کووید-۱۹ رسیدند. نتایج این پژوهش، بخشی از یک پروژه پژوهشی بزرگتر بود که با هدف شناسایی خصوصیت های مهم کروناویروس و بررسی کارآیی واکسن ها و درمان های آن صورت می گیرد.
پژوهشگران در این پروژه، ناهنجاری های قلبی-عروقی و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در بیماران بخصوص بیماران مبتلا به نقص ایمنی، محل تکثیر کووید-۱۹ در بدن انسان و بازه زمانی آنرا مورد بررسی قرار دادند.
پژوهشگران در این پروژه نشان دادند که کووید-۱۹، به التهاب قلبی-عروقی می انجامد که سه روز بعد از عفونت پایدار می ماند. آنها سرکوب سیستم ایمنی را در بیماران مبتلا به نقص ایمنی بخصوص هنگامی که نقص ایمنی افزایش می یابد، تایید کردند.
پژوهشگران در بررسی های خود دریافتند که ویروس در دور روز نخست بعد از عفونت، به سرعت در راه های هوایی فوقانی و تحتانی تکثیر می شود. بعد از آن، بار ویروسی به سرعت کاهش پیدا کرد و فعالیت ویروس تا هفت روز تشخیص داده نشد.
این گروه پژوهشی انتظار دارند که نتایج بررسی آنها بتواند بینش های جدیدی را در مورد چالش های تشخیصی در ارتباط با یک آزمایش اشتباه فراهم آورد.
این پژوهش، در “Journal of Infectious Diseases” به چاپ رسید.

منبع: