Rate this post

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات از تعیین تعرفه ۲۵۰ خدمت دستگاههای اجرایی و ابلاغ آن به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی اطلاع داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در جهت اجرایی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم و کاهش فساد در دستگاههای اداری راه اندازی شدند. تمام دستگاههای اجرایی دولتی هم موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خویش را به این دفاتر واگذار کنند. رگولاتوری هم سامانه رتبه بندی دفاتر پیشخوان را راه اندازی نمود با این هدف که با استفاده از آن می توان از حقوق دفاتر دفاع کرده و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.
در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی شاد، با اشاره به اینکه این خدمات از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، شناسه خدمت دریافت کرده اند، اظهار داشت: از بین ۲۵۰ خدمت ابلاغ گردیده، تعرفه ۱۲۹ خدمت از جانب کارگروه تنظیم بازار سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف کننده و تعرفه سایر خدمات هم از جانب رگولاتوری و برپایه مصوبه ۲۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات اظهار نمود: برپایه مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از این پس، توزیع خدمات در میان دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی برپایه نتایج ارزیابی و رتبه بندی الکترونیکی این دفاتر در رگولاتوری انجام می شود.
وی درباره دسته بندی و توزیع خدمات از جانب دستگاه ها خاطرنشان کرد: بعضی از دستگاه ها برای خدمات خود دسته بندی A، B، C یا طلایی، برنزی و نقره ای دارند و برپایه معیارهای خاصی این خدمات را در میان دفاتر پیشخوان دولت توزیع می کنند. ما در حال مذاکره با دستگاههای مختلف هستیم تا معیارهای رتبه بندیشان را با شاخصهای ارزیابی و رتبه بندی رگولاتوری یکسان کنند و برپایه نتایج حاصل از این رتبه بندی، خدمات در میان دفاتر پیشخوان و ICT روستایی توزیع و به مردم ارائه شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، تعرفه خدمات قابل ارائه دستگاههای اجرایی در دفاتر پیشخوان را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

منبع: