Rate this post

شرکت ˮویموˮ(Waymo) که فناوری خودران را توسعه می دهد با شرکت خودروسازی ˮدایملرˮ(Daimler) برای توسعه کامیون های خودران همکاری خواهدنمود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی “دایملر” به وضوح مشتاق گسترش برنامه های خود برای کامیون های خودران است. این غول خودروسازی در حال همکاری با شرکت “ویمو” برای تولید کامیون هایی با توانایی خودران در سطح ۴ یا رانندگی کاملا خودران در شرایط خاص است.
استراتژی اولیه آنها بر روی یک کامیون موسوم به “Freightliner Cascadia” اصلاح شده متمرکز است که از سیستم خودران “ویمو” برای ناوبری استفاده می نماید.
این شرکت ها می گویند که نخستین کامیون خودران آنها در سال های آتی در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. این دو شرکت همین طور تلاش می کنند تحقیقات و دستاوردهای خودرا به سایر برندها و بازارها گسترش دهند.
این همکاری برای “ویمو” یک نقطه عطف بزرگ است. این شرکت قبلاً هم کامیون های بدون راننده و خودران را آزمایش کرده بود، اما همکاری با یک خودروساز بزرگ، یک مزیت فوق العاده است.
گفتنی است که شرکت “ولوو”(Volvo) که رقیب “دایملر” است، قبل از این خبر از همکاری خود با شرکت “انویدیا”(NVIDIA) برای توسعه کامیون های خودران با تامین سخت افزاری و برخی جنبه های نرم افزاری داده بود.
“دایملر” حالا دارای دو شریک قوی برای برنامه های حمل و نقل خودران خود است. این شرکت مدتی پیش شرکتی موسوم به “Torc Robotics” را خرید. هم اکنون معین نیست که این مشارکت چگونه بر برنامه های “دایملر” تأثیر می گذارد، اما واضح است که سرعت پیشرفت برنامه های آنرا تا حد زیادی می افزاید.
اعلامیه های اخیر شرکت “Torc Robotics” برای استخدام ۳۵۰ کارمند جدید، ایجاد یک مرکز آزمایش در نیومکزیکو و معرفی یک کامیون آزمایشی نسل دوم، نشان دهنده تعهد آن برای ورود ایمن کامیون های خودران به بازار است.
“مایکل فلمینگ” مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: ما یک تیم برنده داریم که در حال حل چالش هایی است که هیچ کس قبلاً آنها را حل نکرده است. این یک ماراتن استقامتی است، نه یک مسابقه دو سرعت.