Rate this post

عاشق وب: شرکت ˮبوم سوپرسونیکˮ (Boom Supersonic) بتازگی از هواپیمای XB-1 خود که برای شکستن دیوار صوتی ساخته شده، رونمایی نمود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، اخیرا این شرکت از هواپیمای مافوق صوت خود که مقرر است در سال ۲۰۲۱ به پرواز درآید و سرعت آن ۱.۳ ماخ خواهد بود، رونمایی نمود.
استارتاپ “بوم سوپرسونیک” از نسخه کاملاً مونتاژ شده هواپیمای خود رونمایی کرده است و گامی مهم در جهت ساخت سریع ترین هواپیمای مسافربری جهان برداشته است. هواپیمای زیبا XB-۱ این شرکت برای شکستن دیوار صوتی خود در پروازهای آزمایشی که مقرر است سال آینده آغاز شود، طراحی شده است.
در هوانوردی، دیوار صوتی(Sound barrier) نقطه ای است که متحرک اگر بخواهد به مافوق صوت برسد، باید از آن عبور کند. نخستین بار در دهه ۱۹۵۰ دیوارهای صوتی شکسته شدند. شکسته شدن دیوار صوتی همراه با صدایی بلند است.
XB-۱ نمونه اولیه هواپیمایی است که مقرر است در سال ۲۰۲۹ پرواز کند و طی آن افراد می توانند تنها در عرض ۳.۵ ساعت از لندن به شهر نیویورک بروند. طول نمونه اولیه فقط ۷۱ فوت (۲۱ متر) است و فضای آن فقط برای یک خلبان است و مجهز به سه موتور J۸۵ است. موتورهای هواپیما توسط شرکت جنرال الکتریک ساخته شده اند و بیش از ۱۲ هزار پوند نیرو تولید می کنند که شرکت انتظار دارد XB-۱ را به سرعت مافوق صوت برسانند. بدنه هواپیما کامپوزیت کربن است.

منبع: