Rate this post

اطلاعات مدارگرد خورشیدی ˮسولار اوربیترˮ(Solar Orbiter) در دسترس می باشد. ابزارهای این فضاپیما که شرایط اطراف فضاپیما را اندازه گیری می کنند، به جمع آوری این داده ها کمک کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در ۹ فوریه سال ۲۰۲۰، ناسا و آژانس فضایی اروپا مأموریت مدارگرد خورشیدی خود معروف به “سولار اوربیتر”(Solar Orbiter) را پرتاب کردند. هدف این مأموریت پاسخ دادن به برخی سؤالات کلیدی علمی است. این سوالات شامل سیر تکاملی سیاره ها و ظهور حیات، نحوه کار منظومه شمسی، منشاء جهان هستی و همینطور فیزیک بنیادی در جهان است.
ابزارهای کمک کننده جمع آوری داده های جدید شامل ردیاب ذرات انرژی، ابزار امواج رادیو و پلاسما و مغناطیس سنج هستند. داده های چهارمین ابزار آن معروف به “آنالیز کننده پلاسمای باد خورشیدی” در اواخر سالجاری منتشر خواهد شد. ابزارهای سنجش از دور مدارگرد خورشیدی در نوامبر ۲۰۲۱ عملیات خویش را آغاز خواهند کرد. آنها تا آن زمان به انجام آزمایشات و کالیبراسیون در فواصل کوتاه ادامه می دهند. بر مبنای رویکرد موفقیت آمیز مأموریت های قبلی فیزیک خورشیدی، تصمیم بر این شد که زمان بین داده های دریافت شده روی زمین و انتشار آنها برای جهان حداکثر ۹۰ روز باشد. در این زمان، محققان داده های دریافت شده توسط مدارگرد خورشیدی را کالیبره می کنند. هنگامی که ابزارها داده ها را دریافت می کنند، مأموریت وارد مرحله کالیبراسیون می شود که در آن کار زیادی توسط هر گروه از محققان انجام می شود تا درک کنند که ابزار آنها در فضا چگونه کار می کند. بعد از درک نحوه عملکرد ابزار، محققان داده ها را پردازش کرده و به مرکز نجوم فضایی اروپا (ESAC) می فرستند. در آنجا، داده ها در مرکز نجوم فضایی اروپا بایگانی شده و برای عموم قابل دسترسی است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: