Rate this post

عاشق وب: ماه نورد کوچک شرکت خصوصی ˮاستروباتیکˮ(Astrobotic) موسوم به ˮکیوب روورˮ(CubeRover) که یک بستر متحرک برای ابزارهای علمی روی ماه فراهم خواهد کرد، برای آزمایش عملکرد راهی ناسا شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خصوصی آمریکایی “استروباتیک”(Astrobotic) که در زمینه ساخت و توسعه فناوری رباتیک فضایی برای ماموریت های قمری و سیاره ای فعالیت می کند، اعلام نمود ماه
نورد کوچک خود به نام “CubeRover” در حال حرکت به مرکز فضایی کندی ناسا برای انجام آزمایش عملکرد است.
این ماه نورد به شکلی طراحی شده است تا یک بستر متحرک برای ابزارهای علمی در سطح ماه فراهم آورد.
“کیوب روور” با همکاری دانشگاه “کارنگی ملون” ساخته شده است و شرکت “استروباتیک” می گوید این ماه نورد، سبک ترین ماه نورد سیاره ای تجاری است که تابحال ساخته شده است و وزن آن تنها حدود چهار کیلوگرم است.
حالا یک تیم در ناسا و در آزمایشگاه “GMRO” چند ماه به آزمایش این ماه نورد روی سطح شبیه سازی شده ماه خواهند پرداخت. این آزمایشات مشخص خواهدنمود که این ماه نورد می تواند از چه نوع تپه ها، شکاف ها و سایر موانع و پستی و بلندی های سطح ماه عبور کند.
ماه نورد “CubeRover” برای کار با چندین فرودگر یا سطح نشین ماه طراحی شده است، بدین سبب اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، از آن در چندین ماموریت فضایی استفاده خواهد شد.
ناسا شرکت “استروباتیک” را بعنوان شریک تجاری خود برای ماموریت آینده خود در ماه انتخاب نموده است، چونکه به دنبال مکان و غلظت یخ در سطح ماه است و این ماه نورد به ناسا در آگاهی از مکان های فرود خدمه در آینده کمک می نماید.

منبع: