Rate this post

عاشق وب: مجوز فعالیت اولین صندوق تخصصی سرمایه گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات ستاندن شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، یکی از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه، بعنوان اولین صندوق تخصصی سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات، از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت دریافت کرد و بعد از طی پروسه ستاندن موافقت اصولی، پذیره نویسی، ثبت صندوق و درخواست مجوز و ستاندن مجوز فعالیت، امروز، این صندوق به صورت رسمی فعالیت خودرا شروع کرد.
محمد میلانی، مدیر سرمایه گذاری این صندوق سرمایه گذاری جسورانه، اظهار داشت: این صندوق با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی راه اندازی شده و به زودی میزان سرمایه این صندوق افزایش خواهد یافت.
وی با اعلان اینکه اولین صندوق تخصصی سرمایه گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات با ستاندن مجوزهای لازم فعالیت خودرا آغاز کرده، اظهار نمود: این صندوق برنامه دارد از استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات تا سقف ۵ میلیارد تومان حمایت مالی کند.
مدیر سرمایه گذاری این صندوق اشاره کرد: در طول این مدت، صندوق ۲۵۰ استارتاپ را مورد بررسی قرار داده که از این تعداد ۴۰ استارتاپ ارزیابی تخصصی شده و از این تعداد ۱۰ استارتاپ، به کمیته سرمایه گذاری صندوق راه پیدا کرده و مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند و درحال حاضر ۳ استارتاپ در مرحله حمایت و سرمایه گذاری این صندوق قرار گرفته اند.
میلانی افزود: سرمایه گذاری های این صندوق بر استارتاپ هایی خواهد بود که در مراحل اولیه و میانی رشد و فعال در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات باشند.
وی اظهار نمود: علاوه بر بررسی استارتاپ ها، ارتباطات و همکاریهای گسترده ای با گروه های مختلف صورت گرفته است. در رابطه با دانشگاه ها، این صندوق تفاهم نامه ای با صندوق پژوهش و فناوری اصفهان منعقد کرده است و همین طور تفاهم نامه هایی در حوزه هوش مصنوعی با دانشگاه های تهران و خواجه نصیر منعقد خواهد شد.
برمبنای اعلام روابط عمومی این صندوق، وی اشاره کرد: این صندوق حضور در اکوسیستم های استارتاپی را از اولویت های خود می داند و ارتباط گسترده ای با پلت فرم های سرمایه گذاری جمعی و صندوق های سرمایه گذاری جسورانه دیگر برقرار کرده است.

منبع: