Rate this post

به گزارش عاشق وب محققان ˮدانشگاه ایالتی اوهایوˮ(OSU) آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند که از هر ۱۰ فرد آمریکایی سه نفر علاقه ای به دریافت واکسن کووید-۱۹ ندارند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، طبق یافته های این مطالعه، تقریباً از هر ۱۰ آمریکایی تنها هفت نفر علاقمند به دریافت واکسن کووید-۱۹ هستند.
محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در ماه مه بیشتر از دو هزار آمریکایی را مورد بررسی قرار دادند و از آنها در مورد تمایل به واکسیناسیون و ۱۱ عاملی که می توانند در تصمیم گیری آنها بر واکسیناسیون تاثیر بگذارند سوال کردند. آنها دریافتند که هزار و ۳۷۴ فرد(۶۹ درصد) از دو هزار و شش نفر مورد بررسی قرار گرفته در این نظرسنجی، قطعا یا احتمالاً در صورت توسعه واکسن آنرا خواهند زد. این بررسی نشان داد که از آن تعداد، ۱۷ درصد از افراد درباره واکسیناسیون مطمئن نیستند و ۱۴ درصد از آنها هم احتمالاً یا اساسا علاقه ای به دریافت واکسن ندارند.
“پال ریتر”(Paul Reiter) محقق ارشد این مطالعه و دانشیار رفتار و ارتقای بهداشت اظهار داشت: با عنایت به همه گیری و شدت وخیم بودن این بیماری من گمان می کنم که بیشتر افراد تمایل به دریافت واکسن دارند. به نظرم میزان علاقه افراد در آمریکا به دریافت واکسن کووید-۱۹ بیشتر از میزان علاقه آنها به دریافت واکسن آنفلوآنزا و سایر واکسن ها است.
محققان گفتند پیشبینی آنها این است که یکی از علت هایی که برخی افراد در دریافت واکسن شک دارند می تواند این باشد که از میزان عملکرد واکسن مطمئن نیستند و منتظرند تا ببینند آیا عرضه دهندگان خدمات بهداشتی از عملکرد آن راضی هستند و دریافت آنرا به اشخاص سفارش می کنند یا خیر. محققان همینطور اعلام کردند افرادی که از میزان خطرناک بودن و جدی بودن کووید-۱۹ آگاهی دارند تمایل بیشتری به واکسیناسیون دارند.
ریتر اظهار داشت: فقط ۳۵ درصد از شرکت کنندگان این مطالعه حاضر به پرداخت ۵۰ دلار یا بیشتر برای دریافت واکسن کووید-۱۹ بودند.
باآنکه این نظرسنجی چهار ماه پیش انجام شده است، اما ریتر اظهار داشت که انتظار ندارد نظر افراد تغییر چندانی کرده باشد.
وی در پایان اظهار داشت: هرچه به توسعه واکسن نزدیک تر می شویم عواملی همچون هزینه واکسن و میزان دوز تزریقی مورد نیاز، برای افراد مهمتر خواهند شد.
یافته های این مطالعه در مجله “Vaccine” منتشر گردید.

منبع: