Rate this post

خروجی فاز چهارم پروژه الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی یک پلت فرم نرم افزاری است که می تواند برای تست و توسعه انواع الگوریتم های هوشمند، خصوصا در بخش دسترسی رادیویی که در شبکه برای کنترل و مدیریت استفاده می شوند مورد بهره برداری قرار گیرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در این پروژه که در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دست تحقیق و بررسی است، از فناوریهای در رابطه با شبکه ۵G و فناوری هایی که حتی برای نسل­های آتی مطرح هستند، همچون یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، استفاده شده است و می تواند در آینده برای توسعه و تست الگوریتم ها و خدمات بر روی بستر شبکه ارتباطی سیار و همینطور توسعه کاربردهایی نظیر IoT مورد استفاده قرار گیرد. در فاز چهارم پروژه الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پلت فرم شبکه پیاده سازی می شوند و نتایج نهایی بررسی خواهند شد.
محمد اکبری – عضو هیئت علمی پژوهشکده فناوری ارتباطات – درباره پیاده­ سازی سامانه نرم افزاری SON بر روی شبکه LTE اظهار داشت: این پروژه در ۴ فاز تعریف شده است که سه فاز آنرا با موفقیت پشت سر گذاشته ایم و الان در حال انجام فاز ۴ هستیم.
وی اهداف فازهای قبلی پروژه را راه اندازی شبکه به صورت نرم افزاری بر روی یک سخت افزار عمومی، پیاده سازی همه اجزاء شبکه بر روی پلت فرم و نهایتا، فراهم سازی بستری که بتوان الگوریتم­ های مطرح در حوزه مخابرات سیار و بخش دسترسی رادیویی که بهره­ مند از هوش مصنوعی هستند را پیاده­ سازی نمود، عنوان نمود.
بر مبنای اطلاعات پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اکبری به امکان توسعه خدمات این پروژه در بستر فناوری نسل پنجم (۵G) اشاره نمود و اظهار داشت: خروجی این پروژه یک پلت فرم نرم افزاری است که می تواند برای تست و توسعه انواع الگوریتم های هوشمند، خصوصا در بخش دسترسی رادیویی، که در شبکه برای کنترل و مدیریت استفاده می شوند مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: در ادامه توسعه این پلت فرم می توان سرویسهایی را که عموما در نسل پنجم شبکه ارتباطی سیار مورد نظر است بر روی این شبکه بوجود آورده و صحت عملکردشان را بررسی کرد.

منبع: